Multe dintre proiectele marete au ramas si raman (inca) necunoscute publicului larg. Asa ca, tocmai de aceea, ne-am decis sa scriem un articol despre inventii ale unor oameni foarte inteligenti. Poate nu sunt singurul care, atunci cand era mic, se gandea cum ar fi sa traga cu un tun in ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
HiPP este o afacere locala de familie, care a inceput acum 120 de ani si este, in acest moment, la a 4 a generatie. Stefan Hipp, actualul proprietar, a trebuit sa promita, la fel ca si ceilalati predecesori ai lui, ca se vor plia intotdeauna pe gusturile consumatorilor de azi, ...
Read More
AVINCIS
Cel mai important festival pe plajă din Europa, NEVERSEA, ar putea deveni, in curand, un cuvant de inlocuit cu "TENDINTA", caci atrage ca un magnet tinerii, numai anul acesta au participat peste 210.000 de iubitori de muzica si festivaluri. Pentru 4  zile plaja Modern, din Constanța, a fost absolut plin, ...
Read More
MALTA TRAVEL
Multe dintre proiectele marete au ramas si raman (inca) necunoscute publicului larg. Asa ca, tocmai de aceea, ne-am decis sa scriem un articol despre inventii ale unor oameni foarte inteligenti. Poate nu sunt singurul care, atunci cand era mic, se gandea cum ar fi sa traga cu un tun in ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti indagra-food.ro indagra.ro expodrink.ro targuldeturism.ro

Despre teatrul românesc cu regizorul Alexandru Nica

600p400 (27)

Joi, 21 aprilie, de la ora 19.30, invitatul Întâlnirilor Yorick este regizorul Radu-Alexandru Nica, care va deschide o dezbatere cu publicul pe tema: ”De ce nu se mai vorbește despre teatrul românesc decât în România?”. Evenimentul are loc la Cafe Verona. 

Cât de cunoscut mai este astăzi teatrul românesc în străinătate? Care sunt principalele probleme ale școlii și ale sistemului teatral? Cât de conectați suntem la fenomenul teatral internațional? Sunteti invitati la o discuție cu cărțile pe față despre valoare și inovație în teatrul contemporan, despre tendințe și direcții noi.

 „Am constatat în drumurile destul de numeroase pe care le-am făcut în străinătate, că teatrul românesc e o cvasi-enigmă pentru mai toată lumea, integrabilă oarecum mișcării teatrale est-europene, în care Polonia sau Rusia se detașează încă foarte mult. Câteva nume de regizori români, unele reprezentative pentru secolul trecut, două trei companii de teatru despre care există informații foarte vagi și cam atât. De ce nu se mai vorbește despre teatrul românesc decât în România? Un posibil răspuns ar fi că teatrul românesc nu mai beneficiază de ceea ce psihologii numesc <bonusul de exotism> ca în epoca dinainte de căderea comunismului…” Radu-Alexandru Nica

Radu-Alexandru Nica este unul dintre cei mai cunoscuți regizori ai noii generații în România, ale cărui spectacole au șocat încă de la Debut, când a și obținut un premiu UNITER, în 2005, pentru „Nora”. A absolvit secția de regie a  Universității „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, după ce a studiat teatrologia la Ludwig-Maximiliams-Universität din München şi regia la Bayerische Theaterakademie „August Everding”. Este doctor în teatru al Universităţii de Arte din Târgu-Mureş. A fost director artistic la Teatrul German de Stat din Timișoara şi în prezent este lector la Facultatea de Teatru şi Televiziune din Cluj-Napoca. În 2013, Radu-Alexandru Nica a publicat volumul „Nostalgia Mitteleuropei. O istorie a Teatrului German din Sibiu”, la Editura Eikon.

A montat pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu numeroase spectacole, printre care „Nora” (Henrik Ibsen), „Vremea dragostei, vremea morţii” (Fritz Kater), „Balul” (după o idee a Theatre du Compagnol), „Hamlet” (W. Shakespeare) și „Breaking the waves” după Lars von Trier Spectacolele lui s-au jucat pe scene din Chicago, Liverpool, München, Gdansk, Essen, Heidelberg, Ulm ş.a. Pentru regia spectacolelor „Mountainbikerii” de Volker Schmidt, la Teatrul German de Stat din Timişoara, și „Incendii” de Wajdi Mouawad, la Teatrul Maghiar din Timișoara, a fost nominalizat la categoria Cel mai bun regizor la Gala Premiilor UNITER.

„Nu cred că trebuie nici să ne plecăm în fața lui Stanislavski, dar nici să ne facem idoli din tot ce se întâmplă în Vest și să îngurgităm tot ce este acolo, fără o prelucrare prealabilă, fără să trecem un pic prin filtrul a ceea ce se întâmplă la noi.” Radu Alexandru Nica

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

, , , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN