Ce aduce in plus Marketing Automation si care sunt miturile din jurul acestui proces Stii de ce tot mai multi marketeri aleg sa aplice solutia de automatizare de marketing in businessurile lor? Pentru ca nu vorbim doar despre un soft inteligent cu ajutorul caruia poti trimite campanii de email sau ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
AGRALIM 2017 va fi in comuna Letcani (16 km de Iasi pe drumul european E583) intre 21 si 24 septembrie, în Parcul agroindustrial TransAgropolis. Ce va fi acolo? Si de ce sa vii? Pai, fermierule, nu numai ca acolo vor fi si altii ca tine, dar si: asociațiile agricole, companiile, specialiștii din ...
Read More
AVINCIS
travel story, malta
Când cunoști Malta, iubești Malta :) MALTA, CETATEA OSPITALIERĂ Malta nu este o insulă, ci o dragoste Când ajungi să cunoști Malta, asta înseamnă că ajungi să iubești Malta. Malta nu e o insulă, nu e o țară, ci o dragoste. Malta se cere nu vizitată, ci iubită. Am ajuns ...
Read More
MALTA TRAVEL
O noua carte ne apare in fata ochilor, de la editura RAO. Daca doresti sa traiesti o adevarata aventura, intorcandu-te inapoi in Europa secolului al XVI -lea, atunci noua carte a lui Ken Follet: "Coloana de foc" este pentru tine! Are tot ce ar putea o carte buna, pe cuvant ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

FONDUL PENTRU MEDIU. PROVOCĂRILE ANULUI 2017

În anul 2016 este necesară o accelerare puternică a reciclării

 

BusinessMark Events Management, alături de specialiștii Deloitte România și Reff & Asociații, au organizat conferința “FONDUL PENTRU MEDIU. PROVOCĂRILE ANULUI 2017 în data de 27 septembrie 2016, la Hotel InterContinental din București.

Printre temele abordate în cadrul evenimentului, s-au numărat:

  • Noua fizionomie a transferului de responsabilitate: care este actualul raport juridic dintre operatorul de transfer de responsabilitate (“OTR”) și generatorul de deșeuri?
  • Elemente contractuale de protecție a operatorilor economici generatori de deșeuri: la ce să fim atenți când semnăm un contract cu un OTR?
  • Cum efectuăm corect trasabilitatea deșeurilor?
  • Taxa pentru ambalaje: cine și când o datorează conform noilor prevederi legale?
  • Se mai taxează bunurile destinate dezmembrării?

Specialiștii care au dezvoltat tematicile propuse au fost: MIHAI PETRE, Senior Manager Servicii Fiscale, Deloitte România, SILVIA AXINESCU,  Avocat, Reff & Asociații, DANIELA NEAGOE, Senior Consultant Servicii Fiscale, Deloitte România

În România 97% dintre deșeuri sunt duse la groapa de gunoi spre deosebire de procente ca 1% spre 0% în țări ca Olanda și Danemarca. În ultima perioadă, cantitatea de deșeuri pe cap de locuitor a crescut constant de la an la an. Ultimii 2-3 ani au dovedit că OTR-urile (n.red. organizatiile de transfer de responsabilitate) nu sunt suficiente pentru România. Asta pentru că România nu este pregătită pentru această variantă. OTR-urile vor genera în continuare creșterea prețurilor și vor limita cantitățile. Soluția pe care o vedem este colectarea individuală. Societățile pot face asta”, a declarat MIHAI PETRE, Senior Manager Servicii Fiscale, Deloitte România.

fondurile-pentru-mediu

FONDUL PENTRU MEDIU

Specialistul Deloitte România a subliniat că pentru comunitatea europeană este importantă reciclarea nu faptul că România plătește anual 500 de miloane de euro din fondul pentru mediu.

”Autoritățile sunt într-un moment 0 în relația cu contribuabilii. Până acum au lucrat cu OTR-urile, dar acestea sunt în impas și acum autoritățile sunt dispuse să încurajeze colectarea individuală”, a mai precizat MIHAI PETRE.

Colega sa, DANIELA NEAGOE, Senior Consultant Servicii Fiscale, Deloitte România, a detaliat modificările legislative despre plata contribuției la deșeurile de ambalaje apărute în iunie 2016.

”Cea mai importantă modificare este cea referitoare la obiectivele de valorificare/reciclare individuală. Deșeurile pot fi din activitatea proprie, dar și provenite din ambalaje preluate de la alți generatori de deșeuri. S-a lărgit foarte mult sfera de proveniență și asta îi va ajuta foarte mult pe reciclatorii individuali”, a punctat DANIELA NEAGOE.

”S-a modificat și noțiunea de introducere pe piață a ambalajelor. Au fost multe versiuni ale acestei definiții în Lege. Acesta a devenit foarte complexă și s-a simțit nevoia detalierii sale. Pe partea de substanțe periculoase avem o taxă dar a dispărut din legislația națională lista cu substanțele respective. Vom vedea în discuția de astăzi la ce substanțe vom aplica taxa”, a mai precizat DANIELA NEAGOE.

ADRIANA LOBDA, Partener Audit, Deloitte România, a dorit să vină cu o prezentare despre diagrama procesului de colectare-reciclare.

”Dipostura beneficiarului îmi pun două întrebări: cât de mare încredere pot să am în colector și în acel certificat pe care mi-l oferă? Discutăm raportul de proceduri cu beneficiarul. O parte este destinată profilului de risc al colectorului, iar cea de-a doua este dedicată validității certificatului. În raport vom comenta informațiile despre sănătatea financiară a colectorului, despre capacitatea de transport. Ne gândim să introducem anumite proceduri despre impredictibilitate și să facem verificări fizice pentru a vedea dacă transportul are sau nu loc”, a explicat ADRIANA LOBDA.

ADRIANA LOBDA a explicat că prin acest raport, compania vrea să aducă un plus de încredere beneficiarului despre calitatea colectorului.

SESIUNEA 2

RAUL CĂLIN POPSecretar de Stat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, a deschis cea de-a doua parte a sesiunii de discuții.

”Înțeleg că interesul major este legat de ținta de valorificare a ambalajului. Cred că același interes ar trebui să existe și pentru electronice și electrocasnice. Vă pot spune câteva idei generale despre ceea ce cred eu că se va întâmpla în perioada următoare. România are o obligație pe ambalaje din 2005. Dacă pun pe piață o sticlă va fi foarte greu să o găsesc chiar pe a mea și să o reciclez, dar va fi mult mai ușor să mă asociez cu alți factori interesați de colectarea și reciclarea sticlei pentru a recicla împreună”, a declarat RAUL CĂLIN POPSecretar de Stat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

”Se impune prin legislație o țintă procentuală legată de ceea ce se pune pe piață, pe care factorii trebuie să o atingă individual sau printr-o asociere. Dacă nu va atinge această țintă fiecare companie va plăti o sumă fondului de mediu. Acești bani sunt folosiți ulterior tocmai pentru a stimula acest demers. Interesul agentului economic este să facă profit. Înțelegem asta, dar din cauza tuturor agenților din piață suntem foarte jos în ceea ce privește reciclarea, deși producătroii și-au atins toate țintele. Este clar că nu funcționează ceva. Mesajul meu legat de acest moment și de anii care vor urma este: încercați să angrenați instrumentele de care dispuneți pentru a atinge aceste ținte pentru că România își asumă niște sarcini în Comisia Europeană pe care trebuie să le îndeplinească”, a explicat RAUL CĂLIN POP.

Reprezentantul Ministerului Mediului a precizat că din partea autorităților locale se aștepta o implicare mai mare.

”Autoritățile publice locale nu s-au implicat prea mult în acest subiect astfel ca prețurile de colectare să fie mai mici.  Autoritățile locale au și încasat bani de la Uniunea Europeană pentru a contribui la demersul de reciclare. Pare că nu s-a început nimic, dar trebuie să găsească soluții sau chiar să dea banii înapoi dacă au fost investiți în ceva ce nu funcționează. Cert este că anul 2016 este dificil și că este necesară o accelerare puternică a reciclării”, a mai explicat RAUL CĂLIN POP.

ISTVAN JAKABPreședinte, Administrația Fondului pentru Mediu, a încurajat companiile participante să expună AFM problemele cu care se confruntă.

”Sistemul de management al deșeurilor este unul foarte complex și dacă nu merge ceva bine tot sistemul este compromis. Sunt convins că fiecare companie are problemele sale particulare, probleme pe care nu le-am bănuit. Vă încurajez să ne expuneți aceste particularități pentru a le avea în vedere în elaborarea reglementărilor din sector”, a afirmat ISTVAN JAKAB.

ISTVAN JAKAB a declarat că la nivelul autorităților de resort există o nevoie acută de specialiști.

SESIUNEA 3

Cea de-a 3-a parte a zilei a început cu prezentarea DANIELEI NEAGOE, prezentare referitoare la taxa de ambalaje. Noutățile se referă la proiectul de ordin nr. 578/2006.

”Rămâne opțiunea de transfer a responsabilității către OTR. Este clar că și activitatea OTR-ului va fi reglementată și ca va funcționa așa cum trebuie. Până la urmă se pot constitui OTR-uri și în cadrul unei companii. Nu trebuie să se limiteze numai la OTR-urile existente. Vor apărea cu siguranță căi de a verifica, colectările și certificatele pe care aceștia le emit”, a explicat DANIELA NEAGOE.

Potrivit acesteia, trasabilitatea trebuie să fie dovedită în ambele cazuri: deșeuri proprii sau cu altă proveniență.

ANCA  LUPUȘORU, Senior Tax Consultant, Deloitte România, a vorbit despre ecotaxă, o altă contribuție la fondul pentru mediu de 0,1 lei pe bucată, aplicabilă pungilor și sacoșelor pentru cumpăraturi. Potrivit acesteia, o noutate este că nu vor fi supuse taxării pungile de cumpărături provenite din resurse regenerabile.

“În noul proiect de ordin publicat pe site-ul ministerului este menționat faptul că va fi introdusă prevederea conform căreia vor fi supuse taxării fără excepție toate pungile și sacoșele pentru cumpărături indiferent de forma acestora”, a mai spus ANCA LUPUȘORU.

De asemenea, reprezentantul Deloitte a adus câteva lămuriri cu privire la plata taxei la Fondul pentru Mediu pentru uleiurile minerale, care este de 0,3 lei pe kilogram.

“Ca și operator, trebuie să am o situație lunară cu cantitățile de uleiuri introduse pe piață sau distribuite pentru prima oară. Trebuie să gestionez colectarea separată, valorificarea și eliminarea acestor uleiuri”, a mai precizat ANCA  LUPUȘORU.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai  modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.

Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business  matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.

 Alte articole pe aceeasi tema:

http://beeruniversity.ro/2016/10/03/bere-si-sanatate-omega-3-de-ce-este-asa-importanta-si-de-unde-o-obtinem/

http://beeruniversity.ro/2016/10/01/bere-si-sanatate-3-sfaturi-pentru-o-buna-functionare-a-sistemului-digestiv/

http://beeruniversity.ro/2016/09/26/secretele-berii-substanta-introdusa-in-bere-pe-care-consumatorii-nu-o-stiu/

http://beeruniversity.ro/2016/09/20/bere-cum-sa-ne-prelungim-viata-bem-o-bere-pe-zi/

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

, , , , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN