Consiliul Concurenței a deschis pentru dezbatere publica angajamentele anuntate de Unilever South Central Europe SA pentru a alunga îngrijorările cu privire la loialitatea concurențială, dupa cumpararea companiei Betty Ice. De aceea, Unilever doreste sa retragă un număr de vitrine frigorifice aflate in locurile partenerilor Unilever sau Betty Ice din partea ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
PRIAevents, organizează și în aceast an cea mai importantă reuniune a toamnei - conferința PRIA Agriculture, însoțită de Gala PRIA – Romanian Farmers – la a 3-a ediție în România - în cadrul căreia va recunoaște eforturile și contribuția fermierilor români ce au investit resurse, multă muncă și experiența lor de-a lungul timpului, ...
Read More
AVINCIS
malta, destinatie pentru indragostiti
Malta, ca destinație turistică, poate fi citită în multe feluri. Unii pot vedea în ea o destinație pentru familiile cu mulți copii, alții o pot aprecia ca un loc pentru oamenii singuri. Ea se pretează perfect la toate acestea. Poate fi ca un tricou simplu, care se lasă purtat la ...
Read More
MALTA TRAVEL
drd ing marin marian sorin, stațiunea de cercetare-dezvoltare pentru viticultură și vinifcație pietroasa
USAMV BUCUREȘTI/GHID DE MATERIAL SĂDITOR ÎN VITICULTURĂ STAŢIUNEA DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU VITICULTURA SI VINIFICATIE  PIETROASA / USAMV BUCURESTI Pietroasa este renumită, după vorba marelui scriitor Nichita Stănescu, ca fiind locul unde  ,,Aici la Pietroasele, inima noastra de piatră s-a transformat într-o inimă de inima”. La Pietroasa, știut este, ca se ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti indagra-food.ro indagra.ro expodrink.ro targuldeturism.ro

Mașină aerodinamică a fost inventată de un român

Cel dintai automobil aerodinamic care a avut roți integrate în caroserie a fost construit de un roman, coeficientul aerodinamic la care a ajuns inventatorul este, chiar si astazi, un rezultat dificil de ales de producătorii de automobile.

Dupa cum bine stim deja tara noastra a oferit lumii multe genii si oameni de stiinta foarte cunoscuti care au schimbat lumea odata pentru totdeauna. Aurel Persu este un exemplu, desi putine branduri de masini cunoscute, azi, i-ar da catusi de putin un merit.

Aurel Persu s-a născut în 1890, intr-o lume in care automobilele inca nu facusera atata “zarva” in spatiul urban precum astazi, asta mai ales datorita faptului ca pana si o trasura cu cai prindea mai multi km decat o masina.

De aceea, Aurel Persu a vrut sa schimbe acest lucru, el fiind cel care a construit automobilul de formă aerodinamică cu patru roți montate în forma ei aerodinamica. Cel mai dificil lucru de realizat pentru inventator a fost sa gaseasca forma de caroserie care sa se potriveasca forței aerului, oferindu-i, deci, un avantaj incomensurabil. Desigur ca pana acolo au fost multe calcule, teste și experimente de laborator, insa, in primul sfert al secolului XX, Persu a dat lovitura, gasind forma aerodinamică pentru un vehicul în mișcare: cea precum o racheta, mare in fata si mai finuta in spate.

Persu a potrivit toate piesele intre ele in Germania, în perioada 1922 – 1924, cu fonduri proprii. Tot acolo l-a si terminat, in 19 septembrie 1924, desi cererea de brevetare fusese trimisa in 13 noiembrie 1922.

Coeficientul aerodinamic este, de fapt, inventia cea mai mare a lui Persu, care a obtinut in forma aleasa de el, 0,22.

Desigur ca un motiv exista: forma automobilului nu este prea estetica, tocmai de aceea azi producatorii nu o urmeaza. Automobilul a avut frâne pe saboți, care se folosesc numai pe roțile din spate. Deoarece este o distanta mult prea mica intre aceste roți, Persu a scos transmisia diferențială.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

, , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN