Prin site-ul nostru topbrands, noi incercam, in afara de a va explica, arata, anunta ultimele noutati despre brandurile lumii, sa si va ajutam pe VOI, antreprenorilor, sa ajungeti un brand. Pentru ca, in final, degeaba te uiti de jos la altii si spui: uite, ce brand a reusit sa construiasca ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
AGRALIM 2017 va fi in comuna Letcani (16 km de Iasi pe drumul european E583) intre 21 si 24 septembrie, în Parcul agroindustrial TransAgropolis. Ce va fi acolo? Si de ce sa vii? Pai, fermierule, nu numai ca acolo vor fi si altii ca tine, dar si: asociațiile agricole, companiile, specialiștii din ...
Read More
AVINCIS
travel story, malta
Când cunoști Malta, iubești Malta :) MALTA, CETATEA OSPITALIERĂ Malta nu este o insulă, ci o dragoste Când ajungi să cunoști Malta, asta înseamnă că ajungi să iubești Malta. Malta nu e o insulă, nu e o țară, ci o dragoste. Malta se cere nu vizitată, ci iubită. Am ajuns ...
Read More
MALTA TRAVEL
O noua carte ne apare in fata ochilor, de la editura RAO. Daca doresti sa traiesti o adevarata aventura, intorcandu-te inapoi in Europa secolului al XVI -lea, atunci noua carte a lui Ken Follet: "Coloana de foc" este pentru tine! Are tot ce ar putea o carte buna, pe cuvant ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

Portul tradițional românesc, parte din istoria modei lumii

Google prezinta cea mai mare expozitie virtuala dedicata modei si stilului, care reuneste 3000 de ani de cultura vestimentara. Proiectul „Purtam cultura” („We wear culture”, in original) lansat de Google Arts & Culture este rezultatul colaborarii cu Muzeul National al Taranului Roman (MNTR) la care se adauga peste 180 de institutii de cultura din New York, Paris, Londra, Tokio si multe alte locuri de pe mapamond.

Cu ajutorul tehnologiei, vizitatorii pot explora milenii de evolutie a stilului, de la matasea care da numele bine cunoscutei rute comerciale Drumul Matasii, la moda de la Versailles si pana la punk-ul britanic si povestea blugilor. Piese de vestimentatie care au influentat generatii intregi, precum tocurile lui Marilyn Monroe sau rochia neagra a lui Coco Chanel sunt readuse in prim plan prin realitatea virtuala.

Expozitiile cuprind tendintele care au schimbat moda de-a lungul timpului, momente de cotitura si personaje care au si-au pus amprenta decisiv: Alexander McQueen, Marilyn Monroe,  Cristóbal Balenciaga, Coco Chanel, Audrey Hepburn, Christian Dior,  Helmut Newton, Irving Penn, Yves Saint Laurent, Manolo Blahnik, Gianni Versace , Oscar de la Renta, Pierre Balmain, Vivienne Westwood, Miyake Issey si multi altii.

Colectia „Haina taraneasca” prezentata de MNTR in cadrul proiectului „We wear culture” este dedicata portului traditional din zona Romaniei. Expozitia virtuala cuprinde 27 de artefacte vestimentare, care se adauga colectiilor Muzeului Taranului Roman deja existente pe platforma Google Arts & Culture.

“Fara pretentia de a fi exhaustiva, expozitia <Haina taraneasca> este o calatorie virtuala si in acelasi timp una simbolica, care recupereaza frumusetea unui patrimoniu taranesc divers si complex, recontextualizand imaginea despre arta si mestesug. Aceasta expozitie creeaza publicului oportunitatea de a descoperi virtual patrimoniul de exceptie al MNTR a carui expunere permanenta este inchisa temporar pentru lucrari de consolidare si restaurare a cladirii monument istoric”, spune Liliana Passima, manager MNTR.

Experti in moda, curatori, designeri, universitati, muzee si ONG-uri din intreaga lume au colaborat pentru crearea expozitiilor din proiectul „Purtam cultura” prezentat de Google Arts & Culture, cu scopul de a arata ca moda este parte din cultura universala, o forma de arta cu impact asupra intregii societati.

Ce contine “We wear culture”:

  • Peste 180 de parteneri (culturali si designeri) din 42 de tari
  • Peste 400 de expozitii virtuale, adunand 30000 de imagini, video-uri si alte documente
  • 4 expozitii in realitatea virtuala dedicate unor piese legendare
  • Peste 700 de imagini gigapixel
  • Acces pentru vizite virtuale Street View in peste 40 de locuri

Google Arts & Culture este o platforma digitala care ofera acces la patrimoniul istoric si cultural din intreaga lume, prin intermediul internetului. Oricine poate astfel explora picturi, desene, sculpturi, fotografii, artefacte religioase, manuscrise si multe alte obiecte din muzee si colectii din toata lumea. Aplicatia Google Arts & Culture este accesibila gratuit din browserul de internet, pe iOS si Android.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

, , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN