Dean Corbett a murit! Sâmbătă dimineaţa, celebrul chef a decedat in urma unui atac de cord, anuntul fiind facut de unul din membrii familiei lor. Acesta avea doar 56 de ani. Dean Corbett si-a inceput munca la Casa Grisanti şi Fifth Avenue in prima parte a anilor 1980, dupa cum ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
PRIAevents, organizează și în aceast an cea mai importantă reuniune a toamnei - conferința PRIA Agriculture, însoțită de Gala PRIA – Romanian Farmers – la a 3-a ediție în România - în cadrul căreia va recunoaște eforturile și contribuția fermierilor români ce au investit resurse, multă muncă și experiența lor de-a lungul timpului, ...
Read More
AVINCIS
malta, destinatie pentru indragostiti
Malta, ca destinație turistică, poate fi citită în multe feluri. Unii pot vedea în ea o destinație pentru familiile cu mulți copii, alții o pot aprecia ca un loc pentru oamenii singuri. Ea se pretează perfect la toate acestea. Poate fi ca un tricou simplu, care se lasă purtat la ...
Read More
MALTA TRAVEL
drd ing marin marian sorin, stațiunea de cercetare-dezvoltare pentru viticultură și vinifcație pietroasa
USAMV BUCUREȘTI/GHID DE MATERIAL SĂDITOR ÎN VITICULTURĂ STAŢIUNEA DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU VITICULTURA SI VINIFICATIE  PIETROASA / USAMV BUCURESTI Pietroasa este renumită, după vorba marelui scriitor Nichita Stănescu, ca fiind locul unde  ,,Aici la Pietroasele, inima noastra de piatră s-a transformat într-o inimă de inima”. La Pietroasa, știut este, ca se ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti indagra-food.ro indagra.ro expodrink.ro targuldeturism.ro

PREMIERĂ/EXCLUSIVITATE DOMENIILE ANASTASIA

SAVUROS DOMENIILE ANASTASIA TRECEAUJ

Am văzut DOMENIILE ANASTASIA de mai multă vreme la târgurile de vin din toată ţara. Deşi, putem să spunem, revistele noastre au fost printre primii invitaţi la lansarea brandului DOMENIILE ANASTASIA, în anul 2011, într-un bar cochet din spatele Pieţei Unirii, pe Calea Călăraşi. Atunci, fraţii Marin, dintre care Marin N. Constantin ne acordă, acum, de această dată, un interviu, au făcut deschciderea printr-un Merlot surprinzător de bun, chiar şi pentru egida podgoriei Dealu Mare( de menţionat că alături s-a aflat, tot timpul, şi un rose pe care gazdele se sfiiau să îl pună pe masă, dar care, ulterior, ne-a confirmat impresia că ei, cu toţii, se află pe un drum bun). Partida lor de şah cu gusturile consumatorilor a continuat printr-un Cabernet Sauvignon la fel de interesant. Aşa ne-au câştigat, de partea lor, cei de la DOMENIILE ANASTASIA. Păstrez celelalte impresii pentru o evocare ulterioarăJ! Trebuie, însă, menţionat, că la discuţie a participat şi oenolog Ana Şerban.

DOMENIILE-ANASTASIA_1

Am să încep prin a spune că am gustat, la standul dumneavoastră, de la VINVEST-Timişoara 2014, drept noutate, o FETEASCĂ ALBĂ foarte interesantă, cu un nas cât se poate de floral, dar și bine echilibrată, al cărei gust nu venea neapărat în prelungirea examenului olfactiv. Cum ați asamblat-o și conceput-o?

Se ştie că Feteasca Albă este un soi românesc, a cărui existenţă în cultură se pierde adânc în istorie. Este unul dintre cele mai viguroase soiuri, cu creşteri mari vegetative, pare că s-a contopit cu filonul neamului românesc.

Se cultivă cu succes în toate podgoriile ţării, asigură producţii mijlocii – şi o cantitate de zahăr ce poate depăşi, cu uşurinţă, 220 g/litru.

Vinurile obţinute din Feteasca Albă au un gust echilibrat, delicat şi plăcut, fructuos în primii ani de viaţă. După degustare, lasă în cavitatea bucală o impresie plăcută de catifelat şi rotund, dar şi de corpolenţă şi amplitudine.

Din acest motiv, ni s-a părut o provocare să ne îmbogăţim sortimentul cu acest produs, având în vedere tehnologia modernă de vinificaţie  de care dispunem, deci posibilităţi de a permite vinului să evolueze şi să ajungă la o calitate cât mai înaltă, pe care acesta o poate atinge.

Deşi vinul de Fetească Albă este un vin fără o anume aromă de soi,noua tehnologie aplicată în timpul fermentaţiei,de păstrare a temperaturii la cote cât mai scăzute(14-15  grade Celsius), a permis dezvoltarea de arome secundare deosebit de plăcute, ce conferă vinului o savoare  remarcabilă.

DOMENIILE-ANASTASIA_2

Știu că ați început cu două vinuri: un MERLOT și un rose, pe care le-am degustat la un bar de pe Calea Călărași, în București. Asta se întâmpla în 2010, dacă nu mă înșel…

Deoarece din cele 7 hectare cu vie cumpărate,1.2 hectare cultivate cu soiul Merlot au fost păstrate şi modernizate,am reuşit să obţinem în anul 2009 un Merlot de o calitate deosebită, catifelat şi calm, strălucitor când curge în pahar, cu iz de fructe de pădure şi nuci uscate. Cu acest vin ne-am prezentat la Concursul International şi Salonul de Vinuri”Vinvest” Timişoara, în 2011, unde s-a bucurat de aprecierea juriului, primind punctaj de medalie de argint(86 de puncte) şi , în aceeaşi măsură, a publicului. Acest lucru ne-a dat curaj de a continua investiţiile şi a amenaja şi dota o cramă şi un laborator modern.

Cum stați cu rețeaua de distribuție? Am auzit că aveți magazine în Ploiești și Târgu-Mureș.

O dată cu intrarea pe rod a noilor plantaţii, în 2011,producţia de vin a crescut, a apărut o gamă nouă de vinuri, aşa că am fost nevoţii să găsim posibilităţi de desfacere. Pentru început ne-am orientat spre o reţea de magazine proprii, mai întâi la Târgu Mureş, apoi la Ploieşti. Am început să extindem numărul colaboratorilor noştri cu magazine specializate în Ploieşti, Bucureşti, vor urma şi alte oraşe importante din ţară.

Pentru a ne asigura prezenţa în piaţa locală, cu predilecţie pe canalul Horeca, am început colaborarea cu cel mai important distribuitor de profil din zonă.

Pentru a ne testa impactul asupra consumatorilor, am listat vinurile în cele mai bune magazine ale unui important retailer internaţional(Auchan).

Se ştie că piaţa vinului este extrem de concurenţială, aşa că ne gândim, tot mai serios, la organizarea unui departament de marketing şi vânzări în care să atragem oameni de valoare, cu experienţă în această industrie.

Activitatea acestora ne va permite să fim mereu conectaţi la cerinţele consumatorului român, care devine – de la an la an – tot mai educat şi mai pretenţios.

Medalii. Știu că ați obținut medalii, la VINVEST. Printre care, în anii trecuți, un argint, parcă.  Și anul acesta, trei medalii.

Care au fost vinurile medaliate în această ediție?

În anul 2012, la Concursul National de Vinuri şi Băuturi Alcoolice  VINVEST Timişoara, precum şi la  Concursul Internaţional de Vinuri Bucureşti, Cabernet 2011,care a stat numai şase luni la baric franţuzesc, a impresionat prin calităţile lui olfactive şi gustative, obţinând la ambele evenimente, punctaj de Medalie de Argint(cu 88.4, respectiv 83.67 puncte).   Tot în 2012,primul nostru vin, Merlot 2009, căruia i s-a dat posibilitatea de a creşte în calitate prin desăvârşirea maturării la baricuri de stejar, a primit Medalii de Aur la Concursul National de Vinuri de la Alba Iulia STRUGURELE DE AUR” (notat cu 90.67 puncte)  şi la Focsani,”BACHUS”(unde a fost notat cu 87.4 puncte).   La” Bachus” 2012 a mai fost premiat un vin al Domeniilor  Anastasia, cu Medalie de Argint, si anume   Chardonnay 2011,de asemenea păstrat  circa patru luni la baricuri de stejar.

În anul 2013, la Concursul National de Vinuri şi Băuturi Alcoolice VINVEST unde din nou am fost prezenţi, CS 2011 a mai primit o medalie bine meritată,de Argint.

De asemenea, în 2013,la Târgul de vinuri, băuturi alcoolice şi non-alcoolice – EXPO DRINK & WINE, Chardonnay 2011 ,a primit – din partea participanţilor la târg, Diploma de „Vinul anului 2013”.

Nici în acest an CS 2011 baricat nu a fost mai prejos şi şi-a mai îmbogăţit palmaresul cu o medalie de Argint la VINVEST, alături de un confrate mai tânăr – şi anume Merlot Rose 2013, din gama demisec.

 Game. Câte vinuri produceți, la momentul actual – și ce noutăți ne mai pregătiți?

Crama “Domeniile Anastasia”
nr crt Gama de produse UM Denumire
1 Bag in Box BIB 3 L Chardonnay 2012
2 BIB 3 L Merlot rose 2013
3 BIB 3 L Merlot 2011
4 Standard st 0.75 lt Feteasca Alba
5 st 0.75 lt Chardonnay 2013
6 st 0.75 lt Merlot 2009
7 Reserve st 0.75 lt Merlot 2009
8 Premium Reserve st 0.75 lt Chardonnay 2012
9 st 0.75 lt Merlot rose 2013
10 st 0.75 lt Cabernet Sauvignon 2011
11 st 0.75 lt Merlot 2009

În acest moment, cele 11 produse ale Cramei Domeniile Anastasia, în funcţie de nivelul de calitate şi modul de prezentare, sunt împărţite în patru categorii : Bag in box, care cuprinde trei sortimente, Standard, cu trei sortimente, Reserve, cu un sortiment şi Premium Reserve cu patru sortimente.

Pentru viitorul apropiat, avem în vedere , în ediţie limitată, în gama Super premium,un nou produs şi anume Cabernet Sauvignon & Merlot 2013 , produs urmărit, cu atenţie, încă din faza de strugure, în momentul actual fiind la baricuri noi, franţuzeşti, din stejar american.

Pentru că intenţionăm să mai creştem suprafaţa de viţă de vie, ne gândim să întregim sortimentul cu cel puţin două soiuri apreciate de clienţii nostrii, şi anume cu o Fetească Neagră din soiurile roşii şi Sauvignon Blanc din cele albe.

De asemenea, ne gândim că, la produsele din gama standard, să adăugăm tipul demisec, fiind de asemenea cerut de consumatori,chiar dacă politica firmei este de obţinerea vinurilor de cea mai bună  calitate , in varianta sec.

DOMENIILE-ANASTASIA_3

Baricate. Vinurile dumneavoastră sunt baricate. Baricurile, aduse din Franța și Ungaria. La gust, vinurile au câștigat.Cum le-a schimbat baricul?

De multe sute de ani, producătorii de vin  din Bordeaux (Franţa) fermentează şi maturează vinurile lor în vase mici de stejar de capacitate de circa 225 litri, numite baricuri. Cu timpul însă, din dorinţa de a obţine vinul mai ieftin,au început să introducă budanele şi cisternele, pierzând din vedere efectul asupra calităţii.  Noile ţări viticole (Australia,Africa de Sud,Noua Zeelandă,) dorind să-şi impuna vinurile lor pe piaţă,au importat tot ce se putea pentru a-şi atinge obiectivul: soiuri, tehnologie de cultură, tehnologie de vinificaţie, instalaţii şi utilaje şi, bineînţeles – şi baricuri.

Pe langa investitia in plantatia de vita de vie,Domeniile Anastasia a mers în paralel şi cu amenajarea unei crame moderne, dotată cu echipamente moderne pentru tot fluxul tehnologic, inclusiv cu baricuri.

Şe ştie că vinul maturat în baricuri de stejar extrage o anumită cantitate de taninuri care asigură o evoluţie a calităţii vinului deosebit de favorabilă, se dezvoltă noi compuşi de aromă şi gust care îmbunătăţesc însuşirile vinului. Începând cu anul 2011,  au fost achizitionate baricuri din Franta si Ungaria,care amplasate în depozite cu condiţii de temperatură şi umiditate favorabile,au condus la obţinerea de vinuri complexe,profunde si corpolente,dar  in acelasi timp suple si catifelate , cu arome nebănuite,ce se păstrează mult timp după ce au fost degustate.  Aceasta experienţă ne-a dat curajul de a continua investiţia în acest segment al tehnologiei, achiziţionând, an de an, baricuri, în funcţie de nevoi, în aşa fel încât să păstrăm, la un nivel ridicat, calităţile vinurilor noastre.

Inaugurăm un MAGAZIN PRINT ȘI ONLINE de PREZENTARE ȘI VÂNZARE a VINURILOR DE TOP. Ce produse ale dumneavoastră le socotiți cele mai apte de a intra aici? Cred că ar trebui să le luăm pe rând?

Cred că, pentru început, consumatorul ar fi încântat să aibă pe masă unul ditre vinurile noastre din gama Reserve şi Premium  Reserve, acestea fiind vinurile apreciate cu medalii, la concursurile amintite.

Care este politica de prețuri? Aș vrea să facem o trecere în revistă a vinurilor și prețurilor pe care le practicați – și de ce.

Politicile comerciale, strategia de produs , strategia de pret şi strategia de distribuţie au 2 componente esenţiale pentru proiecţia afacerii noastre.

O componentă presupune strategia pe termen scurt, care trebuie să ne permită valorificarea vinurilor din productia anilor trecuţi când plantaţia era relativ tânără.

În acest sens, valorificam vinurile îmbuteliate la sticlă şi BIB , atât ca vinuri DOC, IG sau vin de masă. Vinurile au fost astfel grupate încât să acoperim toate categoriile mari de preţ, asigurând un raport calitate-preţ care să ne permită o creştere sănătoasă a notorietăţii vinurilor noastre în mintea consumatorilor.

Gama premium este poziţionată la raft la 25-30 ron, gama standard la 20-25 ron, vinul de masă între 7,7 şi 9 ron.

Pe termen scurt, vinurile noastre vor fi distribuite pe toate canalele de vânzare, dar numai selectiv, atât cât stocurile de vin ne permit să asigurăm constanţa  calităţii şi continuitatea în aprovizionarea clienţilor noştri.

Vom folosi comerţul tradiţional, cu precădere pe canalul Horeca, Comerţul modern, magazinele specializate şi magazine online.

Pentru anumite cantităţi de vinuri roşii, vizăm şi deschiderea unor colaborări la export.

A doua componentă, pe termen mediu şi lung, presupune poziţionarea vinurilor noastre numai în segmentul premium, ultapremium şi exclusivist.

Acest lucru va fi posibil prin extinderea plantaţiei cu câteva soiuri cu mare potential calitativ şi apoi prin proiectarea încă din vie a unor vinuri care să satisfacă şi cele mai rafinate gusturi şi cei mai exigenţi consumatori.

Va fi momentul în care aceste vinuri se vor regăsi şi la marile concursuri internaţionale pentru a certifica prin medalii calitatea vinurilor noastre, rezultate din punerea la un loc a investiţiilor făcute, a microclimatului de Dealu Mare, a priceperii specialiştilor noştri şi, nu în ultimul rând, a respectului pentru consumatorii noştri.

Owner: Marin N. Constantin

Oenolog: Ana Şerban

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

, ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN