Un nou lant de superkmarketuri va intra pe piata din Romania! Si nu vorbim despre orice fel de lant, ci un jucator mare si important, german, din domeniu: este vorba despre ALDI. Aldi numara 10.000 de magazine şi cu un profit anual de 50 mld. euro, tocmai a declarat zf.ro
Noul supermarket care va impanzi orasele Romaniei a inceput deja prima etapa in acest sens, acela de stabilire a persoanelor care vor alcatui echipa locala de management. Decizia reprezinta o actiune destul de convingatoare, pentru dorinta gigantului ALDI de a veni pe piata noastra.
Ca sa nu mai vorbim si de faptul ca retailerul aduce salarii cu mult peste medie, mai exact, un manager de expansiune are sansa de a lua mai mult de 5.000 de euro, anunta specialiştii din domeniu. Dar chiar si asa, salariile nu se afla la acelasi nivel dintre un roman si un expat. In primul rand ca, la un roman ar castiga salarii comparate si cu alti jucatori din tara noastra, pe când, un expat, acestuia i se va stabili salariul in concordanta cu nivelul din tara lui de origine, dar si cu cel precedent, cand era angajat la o alta companie.
Chiar si asa nu ar trebui sa ne asteptam prea curand la o intrare propriu-zisa pe piata, iar asta ar mai putea dura inca alti 3-5 ani. Luati ca exemplu gigantul Lidl, care, desi si-a anuntat candidatura in 2002 si si-a alcatuit echipa, retailerul a inceput dupa sa achizitioneze proprietati. Prin urmare, s-a ajuns ca germanii sa intre pe piata abia in anul 2011, cand au cumparat reteaua Plus Discount si au taiat primele panglici de la magazine, anuntandu-si deschiderea oficiala.
In timp, Lidl a castigat mari segmente de discount, ajungand la o cotă de piaţă de aproximativ 11% la finalul anului precedent, in crestere, fata de 8% din 2012. Cu toate acestea, sunt doar doua magazine discoun: Lidl şi Penny Market. Si se vede ca le merge bine, pentru ca inregistreaza anual venituri de 2 mld. euro in anul 2016, arata datele oferite de zf. Pentru ALDI, deocamdata sunt doar doua optiuni: ori urmeaza modelul lui LIDL cu expansiune (cumpara teren si se extinde pe tipul greenfield); ori, pornesc de la 0 cu magazinele, pe modelul turmei, adica ceea ce fac cei mai multi dintre retailerii de azi.
Alte articole despre retail:
http://www.drinkfood.ro/2016/11/14/lidl-lanseaza-saptamana-aceasta-o-noua-oferta-saptama-marcilor/
http://www.drinkfood.ro/2016/11/11/dealu-dorului/
http://www.drinkfood.ro/2016/11/10/crama-avincis-lanseaza-vila-dobrusa/
http://www.drinkfood.ro/2016/11/09/vinul-de-pe-dealul-dorului/
No comments yet.