Nordic Food, una dintre cele mai importante firme din zona distribuției produselor alimentare, a aranjat un parteneriat cu Thai Union ca sa creasca puterea brandului de conserve de pește John West, planul de afaceri avand drept target vanzari de cam 25 de milioane de lei, pentru o perioada de 3 ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
PRIAevents, organizează și în aceast an cea mai importantă reuniune a toamnei - conferința PRIA Agriculture, însoțită de Gala PRIA – Romanian Farmers – la a 3-a ediție în România - în cadrul căreia va recunoaște eforturile și contribuția fermierilor români ce au investit resurse, multă muncă și experiența lor de-a lungul timpului, ...
Read More
AVINCIS
malta, destinatie pentru indragostiti
Malta, ca destinație turistică, poate fi citită în multe feluri. Unii pot vedea în ea o destinație pentru familiile cu mulți copii, alții o pot aprecia ca un loc pentru oamenii singuri. Ea se pretează perfect la toate acestea. Poate fi ca un tricou simplu, care se lasă purtat la ...
Read More
MALTA TRAVEL
drd ing marin marian sorin, stațiunea de cercetare-dezvoltare pentru viticultură și vinifcație pietroasa
USAMV BUCUREȘTI/GHID DE MATERIAL SĂDITOR ÎN VITICULTURĂ STAŢIUNEA DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU VITICULTURA SI VINIFICATIE  PIETROASA / USAMV BUCURESTI Pietroasa este renumită, după vorba marelui scriitor Nichita Stănescu, ca fiind locul unde  ,,Aici la Pietroasele, inima noastra de piatră s-a transformat într-o inimă de inima”. La Pietroasa, știut este, ca se ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti indagra-food.ro indagra.ro expodrink.ro targuldeturism.ro

VINARTE ȘI VINURILE ROMÂNEȘTI DESTINATE EXPORTULUI: PE PIAȚA CHINEZĂ(I)

România și piața mondială:

VINARTE e un vârf de lance, în privința vinurilor roșii, pentru piața românească 🙂

VINARTE este un vârf de lance, în privința vinurilor roșii, mai cu seamă, pentru piața românească. Un eșantion reprezentativ.

Iar piața chineză e/se dovește – tot mai mult – un miraj. Și pentru vinuri.

De aceea, este de ascultat ce ne spune VINARTE despre vinurile românești (eventual, cele destinate și exportului) și piața chineză.

Pentru că, în general, lumea are impresii false/cum nu se poate mai false despre cum funcționează piața chineză. Și asta se întâmplă deoarece majoritatea lumii este neavizată.

Cea mai multă lume privește simplist piața chineză, ca un fel de sac fără fund, o oportunitate uriașă, care își arată nurii. Or, lucrurile sunt departe de așa ceva. Preluăm, acum, un articol din revista Top Business – și comentăm, pe marginea lui. (Redacția VINURI DE TOP)

O piață imensă, da, e drept, dar nu una în care poate încape orice, fără discernământ.

Sergio Faleschini ne spune, tocmai, că preocuparea/pasiunea pentru vin se mută și în afara/sau, mai ales, în afara Europei.

Și asta întrucât ponderea suprafețelor cu viță de vie s-a diminuat serios în Europa – și, în același timp, s-a întărit în Asia/și în lume, în general.

Dar, mai întâi, principalul acționar de la VINARTE ne face atent asupra raportului dintre cerere și ofertă. În privința vinului.

Iar acest raport se arată dezechilibrat. În sensul o oferta este disproporționat de mare. Vinul curge cu nemiluita. Contextul, să nu uităm, este totul. Vă închipuiți (și singuri) disperarea oamenilor de vin în a-și vinde produsele.

O mare problemă o constituie stocurile deja constituite. Iar noi știm că ele sunt și la noi în țară. Una la mână: că vinul este, totuși, un produs perisabil. În ciuda truismului că vinul se învechește – și vechi e mai bun…

Dar, dar pentru asta trebuie condiții termo-barice (și nu numai) de excelență.

Și, doi la mână, pentru că pentru a conserva vinul în condiții proprii păstrării și înnobilării, trebuie să consumăm energia. Și energia, ca orice alt aport, se traduce în bani. Dar să vedem ce spune, efectiv, mai departe, Domnul Faleschini:

Cui îi e frică de China ?/Opinia lui Sergio Faleschini
Frunzărind statisticile din ultimii ani, m-am oprit în faţa tabelului cu suprafetele cultivate cu vie în ţările din afara Europei și am remarcat o creștere continuă  a acestora. Paradoxal, fenomenul  se petrece într-un context în care producția mondială de vin depășește – cu mult – consumul, inregistrându-se stocuri impresionante, în special în ţările producătoare din Europa.

ÎN CHINA, SUPRAFAȚA VITICOLĂ A ÎNREGISTRAT O CONTINUĂ CREȘTERE
În China, suprafața viticolă totală a înregistrat o tendință de continuă creștere, reprezentând principalul factor al evoluției spațiului viticol mondial, în continuu progress (34 mil. ha numai între 2014/2015).

Impresionant pentru o țară unde, în urmă cu doar 10 ani,  nu preconiza nimeni o asemenea performanță.

Din datele provizorii publicate recent de O.I.V., China a ajuns să dețină al doilea loc mondial ca suprafață viticolă plantată (830 mii ha/hectare), după Spania (1021 mii ha) și înaintea Franţei  ( 786 mii ha).

Dacă această țară va continua același ritm de crestere, ea va deține supremația mondială.

În EUROPA, DIMPOTRIVĂ, SUPRAFEȚELE CU VIȚĂ DE VIE S-AU DIMINUAT
De reținut că, în Europa, după punerea în aplicare a Programului comunitar (campania 2011/2012),  de reducere a potentialului viticol al Uniunii Europene, suprafetele de vie s-au diminuat considerabil, in special în Franța și Italia.

Chiar dacă , în ultimul timp, acest ritm de reducere a devenit mai lent, suprafata comunitara s-a stabilit la 3360 mii ha, in regres cu 26 mii ha  intre 2014-2015.

România, cu o suprafață plantată de 192 mii ha in 2014,  reprezenta al cincilea producator european si numarul 10 mondial, dar, in raport cu China, nu detine decat aproape un sfert din suprafața viticolă a acesteia.

Quote 1:
Impresionant pentru o țară unde, în urmă cu doar 10 ani,  nu preconiza nimeni o asemenea performanță.

Din datele provizorii publicate recent de O.I.V., China a ajuns să dețină al doilea loc mondial ca suprafață viticolă plantată (830 mii ha/hectare)

Quote 2:
Frunzărind statisticile din ultimii ani, m-am oprit în faţa tabelului cu suprafetele cultivate cu vie în ţările din afara Europei și am remarcat o creștere continuă  a acestora. Paradoxal, fenomenul  se petrece într-un context în care producția mondială de vin depășește – cu mult – consumul, inregistrându-se stocuri impresionante… 

Quote/Citat 3:
…în Europa, după punerea în aplicare a Programului comunitar (campania 2011/2012),  de reducere a potențialului viticol al Uniunii Europene, suprafețele de vie s-au diminuat considerabil, în special în Franța și Italia.

Chiar dacă , în ultimul timp, acest ritm de reducere a devenit mai lent, suprafata comunitara s-a stability, totuși, la 3360 mii ha…

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

, ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN