Este vorba de un sat viti-vinicol, în apropiarea vămii Kulata :) Este vorba despre o localitate mică, dar pitorească, din sudul Bulgariei. Bineînțeles că, în original, se scrie cu k/kappa. Se află la cincisprezece-douăzeci de kilometri de granița cu Grecia, în apropierea vîmii Kulata/Promachonas. Pentru orice individ familiarizat cu vinul ...
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
AVINCIS
Este vorba de un sat viti-vinicol, în apropiarea vămii Kulata :) Este vorba despre o localitate mică, dar pitorească, din sudul Bulgariei. Bineînțeles că, în original, se scrie cu k/kappa. Se află la cincisprezece-douăzeci de kilometri de granița cu Grecia, în apropierea vîmii Kulata/Promachonas. Pentru orice individ familiarizat cu vinul ...
MALTA TRAVEL
cortevaInvitatie-TalentA corteva

CRAMA DE PIATRA - ALDAVIN SI BOIAN

crama de piatra
paris 2024, paris
Parisul este o sărbătoare de neuitat. Asta n-o spun eu, ci o spune Hemingway. Într-o carte a căruit titlu care chiar așa este. Adumbrită de amintirea ucigător de melancolică a unui Paris iubit până la ultima consecință.  De cealaltă parte a continentului, Nichita Stănescu se grăbește să rostească: Amintiri are ...

COMUNICAT DE PRESĂ – Camera de Comerț Italiană

1

 COMUNICAT DE PRESĂ  –

 

Peste 100 de participanți au luat parte la seminarul “PROTEJAREA PRODUSELOR AGROALIMENTARE MADE IN ITALY ÎN ROMÂNIA” organizat de Camera de Comerț Italiană pentru România (CCIpR) în colaborare cu Agenția ICE România, sub patronajul Ambasadei Italiei la București, marți, 3 iunie, la sala Paris a Hotelului Novotel, în cadrul evenimentului “Italian Wine & Food Day”.

Seminarul a adus în atenția publicului tema privind protejarea adevăratelor produse italiene prin intermediul unui eveniment informativ deschis prin mesajul de salut al Ambasadorului Italiei la București, Diego Brasioli și al Președintelui CCIpR, Roberto Scagnoli.

La eveniment a participat Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, care a subliniat strânsa colaborare dintre România și Italia: “Orice fel de eveniment ca cel de astăzi, prin care ne putem exprima interesul comun de păstrare a valorilor și de protejare a produselor noastre, este foarte important și bine-venit”. Ministrul a adăugat în continuare: “experiența Italiei în acest domeniu este deosebită și pentru noi ar fi de interes o colaborare pentru a beneficia de expertiza acestei țări, în special în ceea ce privește asocierea producătorilor”.

 

Georgian Ghervasie, Comisar General pentru Reprezentarea României la Expo 2015, a profitat de această ocazie pentru a explica proiectul Expo Milano și prezența Românei la această inițiativă.

 

Marius Duncă, Președintele Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor, a confirmat întregul sprijin al ANPC în ceea ce privește inițiativele ce au ca punct central protecția consumatorului.

 

Luca Gentile, Directorul Institutului pentru Comerț Exterior București, a explicat că ICE se implică în mod activ în lupta împotriva contrafacerii produselor agroalimentare mulțumită unui desk creat special în acest sens în 8 țări diferite.

 

Pe parcursul evenimentului, Adrian Dimache și Valentina Sidore, au prezentat “Raportul de constatare a cazurilor de italian sounding în România”, o cercetare realizată de CCIpR în cadrul marilor retailieri din România, în urma căreia au fost identificate peste 30 de cazuri de imitare de produse italiene ce provin, în realitate, din alte țări precum Germania, Olanda, România, etc.. Este vorba despre produse care le imită pe cele italiene utilizând denumiri, culori, simboluri și cuvinte care duc cu gândul la Italia, inducând consumatorul în eroare și abuzând, așadar, de buna sa credință.

 

Corrado Finardi, Coldiretti, cea mai mare asociație italiană din sectorul agroalimentar, a explicat implicarea asociației în lupta împotriva contrafacerii produselor italiene tipice, reiterând posibilitatea extinderii acestei activități inclusiv în străinătate.

În continuare, a avut loc premierea restaurantelor italiene din București ce au primit marca “Ospitalità Italiana – Ristoranti Italiani nel mondo” care certifică excelența italiană în cadrul restaurantelor italiene din străinătate mulțumită utilizării produselor de origine italiană.

Noile restaurante certificate cu marca Ospitalità Italiana au fost: Terra e Fuoco, Jackie O, +39 și Silk Sky Bar.

 

Au reconfirmat respectarea standardelor Ospitalità Italiana și au obținut reînnoirea certificării restaurantele: Unico Vero, Osteria Gioia, Cantina Verde, Da Giulio, Monna Lisa, Modigliani, Caffé Città, Il Giardino Segreto, Roberto’s, Nonna Mia, Cucina, Gallo Nero (din Calea Dorobanți).

 

Contrafacerea produselor alimentare italiene și italian sounding (produse cu denumire italiană, dar ce provin din alte țări) sunt două fenomene care periclitează buna-credință a consumatorului, inducându-l în mod conștient în eroare.

 

Se estimează că imitarea de produse Made in Italy se concretizează într-o cifră de afaceri de aproximativ 60 miliarde de euro la nivel mondial, din care 22 miliarde de euro numai în Europa.

 

Pentru mai multe informații, vă invităm să consultați raportul la următorul link:

http://www.cameradicommercio.ro/images/stories/Report/Report%20prodotti%20italiani%20GDO_2.pdf

5

, , ,

No comments yet.

Leave a Reply

1