un nou canal whatsapp, whatsapp
Sunteți pregătiți pentru o vacanță de vis pe litoralul românesc? Alăturați-vă acum canalului nostru exclusiv de WhatsApp pentru a descoperi cele mai atractive oferte la mare, disponibile doar pentru membrii grupului! Intră în grupul nostru de WhatsApp https://frshl.eu/5HY și primește în timp real oferte exclusive pentru un sejur de neuitat ...
Citește mai mult
Noutati-CARTI Festivalul Vin La Munte din Brasov - Cele mai bune vinuri din Romania.
Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
AVINCIS
vacanțe, ammouliani, insula măgarilor
AMMOULIANI, DOI-ZERO. INSULA MĂGARILOR INSULA MĂGARILOR Când am ajuns acolo, ne-am relaxat. Trai, neneacă... Pe vătrai. Am poposit pe o insuliță mică, pustie. Unde poți să uiți totul. Uiți și de ce te-ai născut... Dar, oare, ne-am născut? Sunt în dubii... Mai întâi, însă, de a ajunge în Drenia, a ...
Read More
MALTA TRAVEL
Invitatie-TalentA corteva
horia gârbea, iarbă la tot cartierul
DE 12 LEI IARBĂ Prima mențiune, firește, este despre TITLUL.  EL E CATCHY. El fură privirile. E special conceput ca o reclamă de marketing. Și, trebuie să recunoaște, da, funcționează. Va stârni rumori. Eterne. Ideea de a băga umpr în titlu e nespus de savuroasă. Și pragmatică. Lumea va râde ...
Read More

5 ani cu Indicaţie Geografică Protejată pentru Magiunul de prune Topoloveni


Magiun de prune Topoloveni
Magiunul de prune Topoloveni sărbătoreşte 5 ani cu Indicaţie Geografică Protejată

 

ASTĂZI ESTE ZIUA MONDIALĂ A SĂNĂTĂȚII

Astăzi,  7 aprilie 2011, am semnat decizia de înregistrare, şi deci de protecţie pe întreg teritoriul UE a primului produs cu Indicaţie Geografică Europeană din România: Magiunul de prune Topoloveni”, anunţa în 2011, comisarul European pentru Agricultură, Domnul  Dacian Cioloş.

Sonimpex Topoloveni este societatea care a reuşit să scoată din anonimat dulcele sănătos , cu o reţetă autentică , unică şi tradiţională din anul 1914.Promovarea Magiunului de prune Topoloveni s-a realizat cu eforturi deosebite din partea producătorului . Timp de 5 ani, am fost singurul procesator din industria alimentară din România, care a reprezentat ţara noastră pe harta gastronomică a Uniunii Europene cu un aliment funcţional de o mare calitate. Ne-am înscris, astfel, între cele 1 4005 ani igp produse tradiţionale europene care se certificau conform unei scheme de calitate.

     Notorietatea şi intensa promovare create de noi, au atras încălcarea drepturilor de proprietate industrială la toate nivelurile lanţului de distribuţie. Acum, la cinci ani de la obţinerea Indicatiei Geografice Protejate, suntem obligaţi să ne apărăm drepturile, investiţia şi tradiţionalul Magiun de prune Topoloveni, în Justiţie, deoarece am surprins autorităţile statului cu o schemă de calitate pe care nu au ştiut /vrut / putut să o protejeze conform Regulamentului Comisiei Europene nr. 1151/2012 privind sistemele din domeniul calităţii produselor agricole şi alimentare:

(Art. 13: Protecţie

(1)Denumirile înregistrate sunt protejate împotriva:

a)oricărei utilizări comerciale directe sau indirecte a unei denumiri înregistrate pentru produse care nu sunt acoperite de înregistrare, în cazul în care produsele respective sunt comparabile cu cele înregistrate sub denumirea respectivă sau în cazul în care printr-o astfel de utilizare se exploatează reputaţia denumirii protejate, inclusiv atunci când produsele respective sunt folosite ca ingrediente;

b)oricărei utilizări abuzive, imitări sau evocări, chiar dacă adevărata origine a produselor sau a serviciilor este indicată sau dacă denumirea protejată este tradusă sau însoţită de cuvinte precum “gen”, “tip”, “metodă”, “aşa cum se prepară la/în”, “imitaţie” sau alte cuvinte similare, inclusiv atunci când produsele respective sunt folosite ca ingrediente;

c)oricărei menţiuni false sau înşelătoare privind provenienţa, originea, natura sau calităţile esenţiale ale produsului, care apare pe partea interioară sau exterioară a ambalajului, în materialul publicitar sau documentele referitoare la produsul în cauză, precum şi împotriva ambalării produsului într-un ambalaj de natură să creeze o impresie eronată cu privire la originea acestuia;

d)oricărei alte practici care ar putea induce în eroare consumatorul cu privire la adevărata origine a produsului. În cazul în care o denumire de origine protejată sau o indicaţie geografică protejată include denumirea unui produs care este considerată a fi generică, utilizarea denumirii generice respective nu se consideră a fi contrară dispoziţiilor primului paragraf literele (a) sau (b).

(2)Denumirile de origine protejate şi indicaţiile geografice protejate nu devin generice.

(3)Statele membre adoptă măsurile administrative şi juridice corespunzătoare pentru a preveni sau opri utilizarea ilegală a denumirilor de origine protejate şi a indicaţiilor geografice protejate menţionate la alineatul (1), produse sau comercializate în statul membru respectiv. În acest scop, statele membre desemnează autorităţile responsabile cu luarea acestor măsuri, în conformitate cu procedurile stabilite de fiecare stat membru.

Autorităţile respective oferă garanţii corespunzătoare de obiectivitate şi imparţialitate şi au la dispoziţie personal calificat şi resursele necesare pentru îndeplinirea funcţiilor lor.

Art. 14: Relaţiile dintre mărci, denumirile de origine şi indicaţiile geografice

(1)În cazul în care o denumire de origine sau o indicaţie geografică este înregistrată în temeiul prezentului regulament, înregistrarea unei mărci a cărei utilizare ar contraveni articolului 13 alineatul (1) şi care se referă la acelaşi tip de produs trebuie refuzată dacă cererea de înregistrare a mărcii este prezentată după data depunerii la Comisie a cererii de înregistrare în ceea ce priveşte denumirea de origine sau indicaţia geografică.

Mărcile înregistrate cu încălcarea primului paragraf se invalidează.)

     Cu toate acestea, Sonimpex Topoloveni a continuat eforturile de promovare pe plan internaţional, accesând două programe pe fonduri europene, cu o valoare totală de  2 milioane de euro, din care 20% reprezintă investiţia producătorului român. Astfel, Magiunul de prune Topoloveni a ajuns pe pieţele din Norvegia, Elveţia, Rusia, Orientul Mijlociu şi America de Nord. Fondurile europene au fost implementate de societatea Economotechniki Greece pentru că România nu mai avea un alt produs certificat european cu care să se asocieze şi să promoveze tradiţia gastronomică românească pe pieţele terţe ale Uniunii Europene. Suntem bucuroși că Salamul de Sibiu și Telemeaua de Ibănești au reușit anul acesta să obțină Indicația Geografică Protejată, respectiv Denumirea de Origine Protejată și ii felicităm pe producătorii români care au reușit să impună la nivel european alte produse alimentare din România

Recunoaşterea internaţională a Magiunului din prune Topoloveni am obţinut-o prin cele Două stele de aur Michelin, din maximum Trei, la International Taste and Quality Institute din Bruxelles,  premierea cu medalia Great Taste în Marea Britanie şi calitatea de Furnizor al Casei Regale a României.

Calităţile excepţionale ale Magiunului de prune Topoloveni i-au adus numeroase alte recunoaşteri- certificat Kasrut, certificat Halal, dar şi o recomandare din partea Institutului Naţional de Diabet N.C Paulescu prin care se arată că “magiunul de prune Topoloveni poate fi consumat de bolnavii de diabet, respectând indicaţiile medicului curant”.

Între Erou şi Martir a început al doilea secol  de existenţă a Magiunului de prune Topoloveni, în oricare dintre cele două situaţii fiind înscris numele în istorie pentru  Sonimpex Topoloveni , exemplu pentru patriotismul demonstrat prin fapte şi atitudine.

Misiunea, viziunea şi valorile noastre, ale Sonimpex Topoloveni, sunt sănătatea consumatorului , păstrarea calităţii gustului, menţinerea noastră ca popor, nu populaţie, prin orice fapte care atestă continuitatea existenţei  noastre pe aceste meleaguri. Gastronomia, ca parte a culturii , este reprezentativă în acest sens.

Din respect pentru tradiţia gastronomică românească am inovat în permanenţă pentru a oferi consumatorilor noştri doar alimente funcţionale, necesare îmbunătăţirii calităţii vieţii. Din anul 2010 procesăm gama Topoloveana de dulceţuri din fructe, legume şi petale din flori, zacuşti de legume şi bulion de roşii. Gama de dulceţuri Topoloveana se realizează conform unui Brevet de Invenţii prin care am eliminat zahărul adăugat  şi conţine produse 100% naturale, doar din ingrediente proaspete româneşti şi fără ingrediente chimice de orice tip. Dulceţurile Topoloveana s-au bucurat de recunoaşterea internaţională a calităţii la Monde Selection, fiind premiate cu medalii de argint şi bronz. Am fost singurii producători premiaţi din industria alimentară românească.

     Sonimpex Topoloveni, prin toată activitatea, şi-a înscris numele în istoria industriei alimentare şi depinde numai de autorităţile statului dacă posteritatea ne va recepţiona ca eroi sau martiri.

, , , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

1