DOUĂZECI DE ANI DE EXISTENȚĂ
FGCR poate fi considerat, pe bună dreptate, participant la crearea PROIECTELOR și VISELOR fermierului român
Am dorit să punctăm, în cele ce urmează, câteva date esențiale/fundamentale din existența FGCR-IFN: ce a făcut el, care sunt realizările obținute, în sume, cu date și cifre concrete, cât se pooate de precise.
Acesta este, deci, proiectul pe care vi-l propune FGCR-IFN S.A. (FONDUL DE GARANTARE AL CREDITULUI RURAL), dezvoltabil pe parcursul paginilor următoare, dar pe care îl și puteți regăsi postat, ulterior, și pe cele trei site-uri: www.drinkfood.ro,www.topwines.ro
www.topbrands.com.ro.
- DOUĂ DECENII CARE MĂSOARĂ ÎNSĂȘI VIAȚA NOASTRĂJ
Este vorba despre DOUĂZECI DE ANI DE EXISTENȚĂ. Două decade. Două decenii. În care se măsoară viața noastră. Așa că este limpede pentru toată lumea că ar fi o frumoasă aniversare/ și chiar merită acest lucru să fie sărbătorit, pentru că este, deja, un BRAND prezent printre noi. Un brand de seamă. Am putea spune chiar: DOUĂZECI DE ANI ÎN DATE ȘI CIFRE.
Există, în ce privește brandurile, un ALGORITM (“german”) – după care ne călăuzim – destul de riguros. Îl vom parcurge împreună. METODOLOGIA pentru apariţia în TOP BRANDS ediţia 2014, conform singurului INSTITUT de studiu AL BRANDURILOR din Europa, EUROBRAND, cu sediul la VIENA/AUSTRIA, ar fi următoarea:
ISTORIA UNUI BRAND, modalităţi ştiinţifice de cuantificare şi măsurare.
Principiile EUROBRAND(S):
– Semnul mărcii: FGCR –IFN, SIMBOL : un spic galben, orientat vertical, de la stânga spre dreapta, în sensul scrisului (European), arătând o vizibilă tendință de ascensiune.
– MARKETING ŞI COMUNICARE:
FGCR beneficiază de un marketing și o comunicare excelente, de reală clasă, prin faptul că este prezent în toate publicațiile importante de profil, la toate evenimentele esențiale pentru resortul său, cum ar fi, de pildă, FORUMUL NAȚIONAL PENTRU AGRICULTURĂ. Imaginea sa este una instituționalizată, dar – în nici un caz – rigidă, ci una extrem de flexibilă.
Este cel mai vizibil dintre toate fondurile de aceeași natură/structură din România.
RESPONSABILITATE SOCIALĂ: majoră. Deoarece este vorba de un instrument national al politicii agrare și rurale.
– Echipa: este unul dintre punctele forte, FGCR fiind constituit din specialiști autentici.
-Indentificarea potenţialului de piaţă (previziuni/preview, forecasturi, scenarii economice, studii de piaţă care anticipează poziţia viitoare în următorii 5-10 ani): Pe cât se poate prevedea, FGCR își va consolida poziția pe piață. Va rămâne, în continuare, un instrument essential pentru politica în domeniul agriculturii.
BENCHMARKS for/pentru BRAND HISTORY:
- BRANDUL face el însuşi bani/creează (efectiv) PROFIT?
Răspuns: da, creează valoare. Banii pe care îi face sunt, în primul rând, în folosul comunității. Este participant la crearea PROIECTELOR și VISELOR fermierului român. Banii pe care îi creează se văd direct în buzunarul fermierului român.
- CE a adus/aduce nou BRANDUL în România?
BRANDUL FGCR a adus nou un grad sporit de confort financiar pentru fermierul român.
- Ce particularizează BRANDUL?
Particularitatea brandului FGCR ar fi aceea că este un al treilea jucător/intermediar/mediator între bănci, furnizori de capital pentru proiecte și fermierul român, care are nevoie – ca de aer – de o finanțare decentă și serioasă, într-o piață care nu întotdeauna se arată foarte prietenoasă cu el/și într-o societate în care profitul se obține cu destule eforturi.
Câteva checking-points pentru BRAND HISTORY în VARIANTA Institutului EUROBRAND VIENNA:
* STRENGHTS ale BRAND-ULUI: Garantează acolo unde un credit este luat. Este un organism al statului român, constituit sub forma unei S.A., societate pe acțiuni.
Fondul de Garantare a Creditului Rural s-a constituit în februarie 1994, potrivit Legii nr. 31/1990, ca o societate comercială pe acțiuni, în urma negocierilor Comisiei Comunității Europene și Guvernul României, reprezentat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, concretizând programul Comunității Europene de sprijinire a procesului de privatizare a agriculturii în România și s-a înscris ca IFN în anul 2006, în baza OG nr. 28/2006, modificată prin Legea nr. 93/2009.Începând cu data de 30 iulie 2007, a primit din partea Băncii Naționale a României notificarea de înregistrare în Registrul Special BNR sub nr. RS-PJR-090029/2007 și în Registrul General BNR sub nr. RG-PJR-41-090173/2007.
FGCR-IFN S.A. este o societate privată în care acționariatul este deținut în proporție de 99,997% de trei bănci comerciale.
* Imagine: un site remarcabil de bine alcătuit, ordonat până la sânge, cum s-ar zice, auster dar și prietenos în același timp, unde găsești majoritatea informațiilor dorite despre brand. Este de ajuns să vizitați www.fgcr.ro
* Valori (ale brandului): Soliditate. Este prima dintre valorile brandului FGCR-IFN. A doua ar fi SOBRIETATE ÎN LUCRU. Modalitate de lucru, cea în care lucrează FGCR, nu lasă loc nici unui echivoc. Nici unei interpretări. Este o acțiune – cum ar spune britanicii – sharp. De aici derivă și a treia valoare a brandului: inteligență și discernământ în acțiune.
* Misiune: Să ușureze sarcina fermierului care, chiar și așa, se confruntă cu dificultăți remarcabile, pe parcursul traseului său existential, din această perioadă dură a tranziției, peste care s-au suprapus vicisitudinile crizei. Credem că este o misiune cât se poate nobilă, înălțătoare.
NOTA REDACȚIEI: Reamintim că EUROBRAND, de unde am împrumutat elementele de metodologie, este singurul INSTITUT ABILITAT PENTRU STUDIUL BRANDURILOR din Europa. Ca o probă a obiectivităţii sale, primul brand european apare abia după poziţia a 20-a. În rest, primele branduri sunt doar de proveninență americană.
Date de contact:
Fondul de Garantare a Creditului Rural – IFN S.A.
Registrul Comertului: J 40/3050/1994
Registrul General BNR nr.: RG-PJR-41-090173/2007
Registrul Special BNR nr.: RS-PJR-41-090029/2007
Cod unic de inregistrare: 5439903
Adresa: Str. Occidentului nr. 5, sector 1, Bucuresti
Telefon: 312.54.03, 312.54.05, 312.54.63
312.54.64, 312.54.65
Mobil: 0723-154376, 0723-154375, 0751-244245, 0751-244244
Fax: 312.54.19 , 312.54.14, 312.54.05
E-mail:
office@fgcr.ro
monitorizare@fgcr.ro
garantare@fgcr.ro
Web site: www.fgcr.ro
Produse
Produsele care pot fi garantate de FGCR-IFN-SA :
- Creditele destinate finanţării capitalului de lucru necesar fermierilor şi procesatorilor de produse agricole pentru realizarea producţiei. Garanţia se acordă ỉn baza prevederilor Legii 329/2009 cu modificările şi completările ulterioare şi a Normelor Metodologice de aplicare.
- Creditele destinate achizitiei de terenuri agricole in conditiile OUG 43/2013 si Normele Metodologice de aplicare a acesteia.
- Creditele acordate de instituţiile finanţatoare ỉn cadrul Convenţiilor cadru-plafon de garantare ỉncheiate de Fond cu acestea, pe baza adeverinţelor emise de APIA beneficiarilor sprijinului alocat din bugetul european şi bugetul national (SAPS, PNDC, subvenţii pentru bunăstarea păsărilor şi porcilor, etc).
- Finanţările acordate de instituţiile de credit beneficiarilor FEADR ai măsurilor:
– 121 – Modernizarea exploataţiilor agricole;
– 123 – Creşterea valorii adăugate a produselor agricole forestiere;
– 125 – Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea si adaptarea agriculturii si silviculturii.
– 312 – Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de microỉntreprinderi;
– 313 – Încurajarea activităţilor turistice;
– 322 – Renovarea, dezvoltarea satelor, ỉmbunătăţirea serviciilor de bază pentru economia şi populaţia rurală şi punerea ỉn valoare a moştenirii rurale . - Finantarile acordate pentru realizarea obiectivelor de investiții cu cofinanțare FEGA;
- Finantarile acordate pentru realizarea obiectivelor de investiții în domeniul agriculturii și industriei alimentare;
- FGCR-IFN-SA emite scrisori de garanţie beneficiarilor FEADR prevăzuţi ỉn OUG 79/2009 pentru incasarea avansului prevăzut ỉn contractele de finanţare nerambursabilă ỉncheiate cu AFIR. Beneficiarii FEADR care pot solicita Fondului emiterea scrisorilor de garanţie pot fi :
comunele, oraşele, ADI şi ODP ;
grupurile de acţiune locală (GAL);
organizaţiile şi federaţiile de utilizatori de apă (OUAI).
- Caracteristicile garanției
In cazul beneficiarilor privați
–Garanţia FGCR-IFN SA va acoperi până la 80% din valoarea finanţării contractate şi se va reduce progresiv pe măsura rambursării acesteia;
–Valoarea maximă a garanţiei nu va putea depăşi echivalentul a 2,5 mil. Euro denominaţi ỉn lei la cursul leu/euro de la data solicitării de garantare;
–Beneficiarii sunt IMM-uri şi nu se află ỉn dificultate financiară ỉn sensul prevederilor orientărilor comune privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea ỉntreprinderilor ỉn dificultate (dupa caz).
În cazul beneficiarilor publici ai OUG 79/2009 garanţia FGCR acoperă 110 % din valoarea avansului prevazut in contractul de finantare nerambursabil încheiat cu AFIR.
În cazul beneficiarilor publici care obțin finanțări din partea institutiilor de credit, garantia FGCR reprezinta 100% din valoarea creditului.
Orice informație cu privire la serviciile oferite de Fond le puteți obține transmițând întrebările pe adresa office@fgcr.ro
CASETĂ MATERIAL:
- Informații utile pentru beneficiarii publici ai PNDR:
Beneficiarii eligibili
- comune, orașe, asociații de dezvoltare intercomunitare;
- grupuri de acțiune locală;
- organizațiile si federațiile ale utilizatorilor de apă.
- Documentația necesară a fi depusă la FGCR pentru acordarea/prelungirea scrisorilor de garanție în favoarea AFIR.
La emiterea scrisorilor de garanție
- Solicitare de acordare a scrisorii de garanţie Acord de garantare .
- Declaraţie pe propria răspundere in cazul GAL şi OUAL
- Acord de consultare a bazei de date a Centralei Riscului de Credit in 3 exemplare.
- Declaratie privind contul bancar (in numele reprezentantului legal GAL/OUAI)
- Declaratie (in numele GAL/OUAI) pentru eventualele modificari
La prelungirea valabilităţii scrisorilor de garanţie
- Cererea de prelungire a valabilitatii scrisorii de garantare
- Actele adiţionale ỉncheiate cu AFIR până la data solicitării de prelungire a valabilităţii contractului de finantare nerambursabilă;
- Documentele prevăzute la punctul 11 din Cererea de prelungire a valabilităţii scrisorii de garanţie;
- Costul garanției.
În cazul beneficiarilor OUG nr. 79/2009 comisionul pentru acordarea scrisorii de garanție este de 0,05% pe lună și se plătește întreaga sumă, la data emiterii scrisorii de garanție pentru perioada de valabilitate a acesteia (inclusiv luna acordării și luna expirării valabilității scrisorii de garanție), precum și la prelungirea scrisorii proportional cu perioada de acordare a valabilității.
În cazul beneficiarilor publici care solicită garanții FGCR aferente creditelor/SGB acordate de instituțiile finanțatoare, comisionul este de 1% pe an la valoarea garanției și se plătește la acordare pentru creditele pe termen scurt și anual la valoarea/soldul garanției în cazul creditelor pe termen mediu și lung.
































Visit Today : 617
Visit Yesterday : 1951
This Month : 16756
This Year : 136469
Total Visit : 136469
Hits Today : 3203
Total Hits : 479663
Who's Online : 48

No comments yet.