hans zimmer’s, music in bucharest
Două concerte impresionante, pe data de 9 noiembrie la Ateneul Român, alături de cei mai experimentaţi tineri muzicieni reuniţi din întreaga lume! Bucureşti, 27 martie, 2024 - Universul muzical al celor mai emblematice partituri semnate de celebrul compozitor de muzică de film, HANS ZIMMER, va străluci la Ateneul Român pe data de ...
Citește mai mult
Noutati-CARTI Festivalul Vin La Munte din Brasov - Cele mai bune vinuri din Romania.
Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
AVINCIS
vacanțe, ammouliani, insula măgarilor
AMMOULIANI, DOI-ZERO. INSULA MĂGARILOR INSULA MĂGARILOR Când am ajuns acolo, ne-am relaxat. Trai, neneacă... Pe vătrai. Am poposit pe o insuliță mică, pustie. Unde poți să uiți totul. Uiți și de ce te-ai născut... Dar, oare, ne-am născut? Sunt în dubii... Mai întâi, însă, de a ajunge în Drenia, a ...
Read More
MALTA TRAVEL
Invitatie-TalentA corteva
horia gârbea, iarbă la tot cartierul
DE 12 LEI IARBĂ Prima mențiune, firește, este despre TITLUL.  EL E CATCHY. El fură privirile. E special conceput ca o reclamă de marketing. Și, trebuie să recunoaște, da, funcționează. Va stârni rumori. Eterne. Ideea de a băga umpr în titlu e nespus de savuroasă. Și pragmatică. Lumea va râde ...
Read More

LA PRÂNZ CU O PERSONALITATE

TUDOR FURIR:

„Sunt pentru echilibru între business şi viaţă personală”

Să îl cunoşti pe Tudor Furir este un privilegiu. Pe care nu l-ai meritat niciodată îndeajuns. Poţi să vorbeşti cu el despre actualitate, despre politică (e un interlocutor avizat). Dar şi/mai ales/în primul rând despre cărţi. Este un cititor „la zi” de science-fiction, de horror & mistery, dar şi de „mainstream”. Dar, mai întâi, trebuie spus că Tudor Furir este principalul vectotr/”vârf de lance” al grupului Pernod-Ricard în România. Antrenorul. Adică liderul.

Tudor-Furir_1
1. Rubrica noastră de interviu se numeşte LA PRÂNZ CU O PERSONALITATE, deoarece pretextul ei este un prânz(festin), real sau imaginar, mai mult ori mai puţin pantagruelic. Aşadar, unde vă place să luaţi prânzul în Bucureşti? Sau/şi în lume? Care a fost cel mai interesant/spectaculos prânz pe care l-aţi luat?

De cele mai multe ori, prinzul este o chestiune funcţională pentru mine – şi preferinţele mele se rezumă la un quick lunch la birou. Pentru business lunch imi place să merg la La Cuccina la Marriott. Vara prefer terasele din Herăstrău, Restaurantul Il Calcio fiind preferatul meu. Cu prietenii ies, cu plăcere, la Dada şi la Barrio, dar şi la Caru cu Bere. Cind călătoresc prefer restaurantele mici, tradiţionale, unde iau masa localnicii. Cel mai interesant prânz a fost la Chivas Brothers, in incinta distileriei Glenburgie, unde colegii mei au pregatit un prinz 100% scoţian pe peluza distileriei.

2. Aveţi motive să vă consideraţi o personalitate? Sau nu? Ce anume v-ar îndritui să DA – ori să NU? A fabricat lumea business-ului românesc personalităţi – sau nu prea?

Nu mă consider o personalitate, sunt mai degrabă o persoană normală, care a reuşit să-şi construiască o carieră de succes. Am fost printre cei care au riscat atunci când a fost momentul. Am fost în gară atunci când a trecut trenul şi am avut curajul şi inspiraţia să mă urc in el. Am muncit mult, în ultimii 20 de ani – şi cred că succesul meu se datorează, în primul rând, echipelor pe care am reuşit să le construiesc de-a lungul timpului. Consider că am rămas ancorat in realitate. Există personalităţi ale business-ului românesc, cei mai mulţi dintre ei în zona antreprenorială. Dan Şucu, Marius Ghenea, Adrian Porumboiu sunt doar câteva exemple care îmi vin în minte.

3. Ştiu că aţi avut o experienţă de training în management cu totul specială în Singapore. Prin ce anume a fost deosebită?

Am avut privilegiul să particip la un training organizat de Pernod Ricard, training livrat de INSEAD, unul dintre primele 5 business schools din lume. Am studiat, două săptămâni, cu profesori prestigioşi – la Singapore şi la Fontainbleu, două dintre campusurile INSEAD. A fost o experienţă unică şi

extrem de utilă. Modulul care mi-a plăcut mai mult s-a numit „Management by detached involvement”. O abordare inovativă asupra managementului în general, care pledează pentru păstrarea unui echilibru între business şi viaţa personală.

Tudor-Furir_2
4. Este Saint Moritz o staţiune ideală pentru a îţi petrece câteva zile la schi?

Din punctul meu de vedere, nu. Este o staţiune exclusivistă, construită pentru oameni bogaţi. Personal, prefer Austria, unde oferta este mult mai variată şi preţurile mai umane.

5. Ce părere aveţi despre leadership, câtă aporie este înăuntru – şi câtă determinare? Sunt unii „guru” din leadership cam impostori?

Leadershipul nu este o poziţie, este un _ractic şi o stare mentală. Esenţa leadershipului este aceea de a trece de la frica de a pierde la bucuria de a face. Un lider trebuie să fie, în primul _rac, un jucător de echipă, el este parte a succesului, dar şi a eşecului, este egal cu ceilalţi – şi nu un erou. Jack Welch spunea că liderul este acela care construieşte, dezvoltă şi menţine, în jurul său, o echipă puternică. În majoritatea cazurilor, echipa cu cei mai buni jucători cistiga. Nu poţi câştiga fără jucători buni, dar poţi pierde cu ei. Aici intervine liderul/antrenorul. Succesul unui lider se măsoară şi după numărul de lideri pe care i-a format.

Ca si in fotbal, cu toţii ne pricepem la leadership. Eu cred în oameni care au _ractice_te _ractice – şi mai puţin in teoreticienii leadershipului.

6. Cum a fost experienţa scoţiană: aţi întâlnit familia regală, aţi cunoscut distilerii pe care alţii abia visează să le vadă?

Sunt in industria whisky-ului de mai bine de 12 ani. Am avut ocazia să intâlnesc persoane din aristocraţia scoţiană care sunt implicate activ in promovarea whisky-ului. L-am cunoscut personal pe Ducele de Argyll, reprezentantul oficial al Reginei Marii Britanii in Scoţia. Am avut onoarea să ii fiu alături cu ocazia celor două vizite pe care le-a făcut in România. Sunt membru al The Keepers Of The Quaich, o comunitate exclusivistă şi internaţională care aduce recunoaştere persoanelor care au avut şi au o contribuţie remarcabilă în promovarea whisky-ului scoţian in lume.

7. Cum a fost să fii manager la băuturile de tip (COCA) COLA?

E un capitol important al carierei mele. A fost o perioadă de pionierat în care am reusit să acumulez experienţă şi să mă dezvolt profesional. Am petrecut acolo 4 ani, dintre care 2 in Rusia. Coca Cola a însemnat o carte de vizită solidă pentru următorii paşi în carieră.

8. Cum rămâne cu visul nostru, al managerilor, de a ne retrage – la pensie – într-o căsuţă mică în Franţa, Italia sau Grecia?

Rămâne un vis deocamdată… Nu mă văd la pensie încă. Cred că, mai degrabă, mă voi retrage în România, la Haţeg, un ţinut superb unde am multi prieteni.

9. Ştiu că beţi seara un RAMAZZOTTI sau un CAMPARI (poate chiar un CINZANO)? Dar şi CHIVAS REGAL, SCAPA… La care se asortează un trabuc/ţigări de foi… De unde acest obicei – şi pe care le alegeţi, de obicei, cum le alăturaţi?

Tudor-Furir_3
Aleg ce să beau în funcţie de stare şi de ocazie. Cred că obiceiurile evolueaza o dată cu vârsta. Mă relaxez fumând un trabuc şi bând un single malt (de obicei Scapa), asta seara – si intotdeauna pe terasă. Vara sunt amator de Mojito şi Cuba Libre. De multe ori, savurez un Ramazzotti scos din congelator.

10. La ce vârstă intenţionaţi să sunaţi retragerea? Există un moment, în carieră, în care poţi/merită/trebuie să te retragi în plină glorie?

Nu mi-am setat un target de vârstă pentru retragere. Vin cu plăcere la muncă – şi am, încă, suficientă energie – şi pasiune. Sunt un tip activ – şi îmi plac provocările. Nu mă văd, însă, muncind la fel ca azi până la 65 de ani.

11. Ce înseamnă să ai vocaţie de vânzări? „Sunt un om de vânzări şi aşa voi rămâne”, spunea, cândva, undeva, cineva…

Greu de răspuns. Iniţial, am vrut sa-mi demonstrez mie că sunt mai bun decât colegii mei. Ulterior, mi-am şlefuit acest skill prin trainiguri şi, evident, experienţă. În fapt, toţi vindem ceva.

12. Ce mai citeşte Tudor Furir? SF, ei bine, da…dar şi James Patterson, Clive Cussler, Nelson DeMille, David Baldacci…?

Lectura este una dintre pasiunile mele. Citesc mult şi cu plăcere. Sunt mare fan SF, am rămas fidel clasicilor genului, dar citesc şi multă beletristică: Karin Slaughter, Deaver, Saul – şi alţii.

13. Cum anticipaţi că va evolua PERNOD-RICARD în România? Dar în lume?

Pernod Ricard este liderul industriei în România – şi nu ne putem propune decât să întărim această poziţie. Vrem, de asemenea, să jucăm un rol important în crearea unei legislaţii sustenabile şi în promovarea unui consum responsabil. În lume, Pernod Ricard este co-liderul industriei. Compania este prezentă in peste 130 de ţări şi pariez că filozofia noastră „we build our own brands with our own people” va fi câştigătoare şi în viitor.

Tudor-Furir_4

14. Sunteţi mulţumiţi de portofoliul pe care îl aveţi? Ce schimbări/achiziţii(sau cedări) ar mai fi oportune?

Avem cel mai complet portofoliu din industrie, cu branduri importante în toate categoriile relevante. În ultimii 10 ani, Pernod Ricard a făcut achiziţii importante: Ballantine’s Scotch whisky, Beefeater gin, Absolut vodka – şi multe altele. Provocarea nu este de a achiziţiona noi branduri, ci de a le construi corect – şi sustenabil – pe cele deja existente în portofoliu. Avem, în portofoliu, multe branduri pe care încă nu le-am lansat în România. O vom face atunci când vom considera că oportunităţile oferite de piaţă sunt relevante. Puţină lume ştie că Pernod Ricard este un jucător global important în industria vinurilor. O altă oportunitate neexploatată local, dar cu un potenţial mare pentru viitor.

A consemnat: Mihail Gălăţanu

 

TUDOR FURIR

Obiectiv

Construirea unei cariere profesionale intr-o companie solida si dinamica. Acumularea unei experiente relevante si prin aceasta dezvoltarea abilitatilor personale si profesionale.

Calificari profesionale

INSEAD Business School – Leadershipul in inovatie
Votive Leadership – Leadership
Curran Consulting Group – COBRA – Sistem de management integrat
DO IT Consulting – The Relational Dimesion of the Manager
RED Training Ltd. – Ideation workshop
United Notions – Saptamina multiculturala
Taylor & Davidson Ltd. – Vinzari profesioniste
European Availability Team – Managementul retelelor de retaileri internationali
– Category management
– Coaching pentru manageri

Scottwork – Abilitati de negociere
HPS Presentation Services Ltd – Prezentari de business
Management Center Europe – Marketing strategic

Educatie

The Open University Business School
Milton Keynes, UK, MBA, 2005 – 2008

Institutul Politehnic, 1981 – 1987,
Cluj – Napoca, Romania
Diploma de inginer electrotehnic.

Liceul Decebal, 1976 – 1980,
Deva, Romania
Diploma de absolvire

Experienta profesionala

Pernod Ricard Romania
Iulie 2006 pina in present, Bucuresti, Romania

Director General, subordonat direct catre Directorul General al Pernod Ricard Europa Centrala. Responsabil pentru managementul operatiunilor companiei Pernod Ricard in Romania si in Republica Moldova. Responsabil pentru elaborarea si implementarea strategiei grupului in piata din Romania si pentru dezvoltarea companiei in linie cu strategia agreata.

Am reusit, in 2006, integrarea cu succes a companiilor Allied Domecq si Pernod Ricard. Cifra de afaceri a noii companii a crescut de la 5 milione de Euro la 30 milioane de Euro in 2 ani.

In 2008 am integrat Absolut vodka in portofoliul Pernod Ricard, reusind sa aduc brandul pe pozitia de lider in categorie in mai putin de 3 ani. Am livrat cea mai mare crestere procentuala din Europa pentru pentru brandurile Ballantine’s Finest si Chivas Regal in 2008.

Pernod Ricard Romania este astazi liderul incontestabil in categoria bauturilor alcoolice internationale, cu branduri relevante in toate categoriile importante. Am reusit sa creez si sa dezvolt o echipa de profesionisti, perceputa de catre clienti ca cea mai buna din industrie.

Allied Domecq Spirits and Wines Romania
Mai 2002 – Iulie 2006, Bucharest, Romania

Director General, subordonat direct catre Directurul General al regiunii Europa Centrala. Responsabil pentru managementul operatiunilor pe piata din Romania.

Responsabil pentru dezvoltarea si implementarea strategiilor de business pe termen scurt, mediu si lung. Responsabil pentru coordonarea si alocarea resurselor necesare pentru atingerea obiectivelor de business.

Am reusit sa transform un business relativ constant intr-unul cu o rata de crestere rapida. Am reorganizat structura si costurile aferente organizatiei, mentinind in acelasi timp un nivel de motivare ridicat al echipei.

Am fost pionierul dezvoltarii categoriei “ Value For Money” si am reusit ca in decurs de doi ani sa dezvolt acest segment pina la 21% din totalul volumelor vindute.

Am consolidat pozitia de lider pentru brandurile din categoria whisky si vodka si am fost recunoscuti ca lideri incontestabili ai industriei de bauturi alcoolice internationale cu o cota de piata de 59% in anul 2005.

Master Foods Romania (Divizie a Mars Inc.)
Mai 1998 – Aprilie 2002 Bucuresti, Romania

Director National de Vinzari, raportind direct Directorului Regional pentru zona Balcani. Responsabil pentru operatiunile de vinzari din Romania, conducind o echipa de 11 Directori Regionali. Responsabil pentru dezvoltarea strategiei de vinzari si a implementarii acesteia in piata.

Am construit echipa de vinzari a Master Foods in Romania (11 Directori Regionali si 60 de agenti de vinzare). Am dezvoltat categoria “hrana pentru animale de companie” si am reusit sa fac din aceasta una dintre categoriile cele mai dinamice din piata de FMCG. Volumul de vinzari in 2001 a fost de trei ori mai mare decit in 1999, inregistrindu-se vinzari anuale de aproximativ 15 milioane de Euro.

In 2002, Master Foods era o afacere solida, lider de piata in categoria hrana pentru animale de companie, un jucator important in categoria ciocolata si dulciuri, avind o echipa de vinzatori profesionisti si motivati.

Coca – Cola Krasnoyarsk
Mai 1996 – Aprilie 1998, Krasnoyarsk, Rusia

Director General de Vinzari, raportind direct Directorului General. Responsabil pentru crearea si dezvoltarea departamentului de vinzari si distributie in regiunea Krasnoyarsk.

Am condus dezvoltarea/implantarea Coca Cola in regiunea Krasnoyarsk, ajungind ca dupa mai putin de doi ani sa fim compania nr.1 in FMCG din regiune, cu vinzari de 35 milioane USD. Am devenit lideri in categoria bauturi carbogazoase intr-o piata dominata istoric de Pepsi Cola.

In 1999 volumele Coca Cola erau 2.6 la 1 vs. Pepsi Cola. Am construit si dezvoltat un sistem de 5 centre regionale de distributie directa cu o farta de vinzari de 160 de oameni. 67L consum anual percapita a fost la acea vreme unul dintre cele mai mari din Rusia.

Coca – Cola Bottlers Timis
Dec. 1995 – Mai 1996, Timisoara, Romania

Director Regional de Vinzari, raportind direct Directorului General.Responsabil pentru operatiunile de vinzari si logistica in zona Hunedoara, Alba. Am coordonat o echipa de 6 agenti de vinzare, precum si operatiunile de depozit. Obiectivele principale au fost atingerea obiectivelor de vinzari si distributie prin dezvoltarea unei relatii de afaceri cu distribuitorii autorizati.

Principala realizare a fost acea ca am reusit sa cresc rapid cota de piata pentru Coca Cola, ceea ce coroborat cu un management foarte bun al costurilor, a facut din regiunea mea sa fie una dintre cele mai profitabile din Romania.

Coca – Cola Bottlers Bihor / Timis
Oct. 1994 – Dec 1995, Deva, Romania

, , ,

No comments yet.

Leave a Reply

1