Companiile Pfizer și BioNTech au creat 2 vaccinuri împotriva noului coronavirus. Acum, Administrația pentru Medicamente și Alimente din Statele Unite le va testa pentru a vedea dacă chiar pot fi folosite ca vaccin. Foarte multe firme din industria farmaceutică au intrat în cursa contra cronometru pentru a găsi un vaccin ...
Citește mai mult
Havana Club Romania
ghidul finantarii creditelor in agricultura, fgcr
Anul acesta am continuat GHIDUL FINANTĂRII CREDITELOR ÎN AGRICULTURĂ și, implicit, al garantării lor. Unul dintre cei prezenți în această secțiune este FGCR IFN, adică FONDUL DE GARANTARE AL CREDITELOR, mai pe scurt. În 2020, pentru FGCR au fost rezervate 4 (patru) pagini. Reamintim că FGCR este PARTENER TRADIȚIONAL  al catalogului de AGRICULTORI, ...
Read More
AVINCIS
malta, turisti romani
La această oră, Malta se află în așteptarea turiștilor români. Și românii se întreabă: de ce să mergem mai departe de Europa, de ce să plătim mai mulți bani, atunci când nu e cazul? Și, pe bună dreptate, când în Malta situația epidemiei de coronavirus este sub control, iar numărul ...
Read More
MALTA TRAVEL
corteva
Astronomii au anunțat descoprirea „Discului Wolfe”, o galaxie cu disc aflată într-o lume foarte îndepărtată de galaxia noastră. Astromonii au fost impresionați de particularitățile acestei galaxii, pe care nici un alt cercetător nu a mai întâlnit-o, având o vechime aproximativă de 12.5 miliarde de ani. Ce-i impresionează cel mai tare ...
Read More
Admitere 2020 - 2021 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Admitere 2020 - 2021 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

Altex cochetează cu ideea shop-in-shop

Altex a fost primul magazin de electroIT care a intrat pe piața din România (luând în considerare și faptul că a rezistat pe piață atât de mult timp). Cu toate acestea, nu știu dacă a reușit să-și atingă scopurile comerciale de Black Friday și cu vânzări online în general. În continuare, compania pare că merge pe offline mai mult, schimbându-și abordările și încercând să fie în ton cu tendințele.

Poate deja știți, dar este foarte important în afaceri cine intră primul pe piață, de ce, pentru că îți oferă un avantaj considerabil în fața adversarilor tăi. Ești mai rapid cunoscut de populație, îți faci un nume, câștigi o cotă din piață etc. Astfel a fost cazul și în relația Altex – eMag, cel din urmă fiind mai tânăr (să spunem) decât competitorul său mai bătrân. Cu toate acestea, eMAG a fost deștept și a mers pe o cotă de piață, care atunci nu era așa dezvoltată, și anume vânzările online. Acuma, ce trebuie să rețineți de aici este că pe aceasta din urmă piață cheltuielile sunt mai mici, mult mai mici, gândiți-vă că vorbim doar de depozitare, un sediu central și întreținerea website-urilor (fără să luăm în considerare nr. de angajați, ei fiind absolut necesari în orice afacere). Pe de altă parte, în magazinile fizice ai nevoie de cele menționate anterior (minus website, care nu e absolut necesar sau cel puțin nu era la vremea aceea), plus alte costuri. Nu mă înțelegeți greșit, Altex a început de prin 2014 să fie parte din comerțul online, contribuind în acest sens și vânzările făcute cu Media Galaxy. Totuși, eMAG le-a luat-o înainte.

De aceea, nu vine ca o surpriză ultima acțiune strategică a celor de Altex: a încheiat un parteneriat cu Auchan pentru a-și comercializa produsele sale electronice și electrocasnice în hipermarket.

De fapt, vorbim despre conceptul shop-in-shop – adică, traducerea ad literam, magazin într-un alt magazin. Să nu uităm că hipermarketurile precum Auchan, Cora sau Carrefour au mai avut intenția să vândă și ei produse electroIT.

Deocamdată, Altex doar cochetează cu această idee, comercializându-și produsele în numai 3 locaţii cu profiluri eterogene: Galaţi, Ploieşti şi magazinul din Drumul Taberei, Capitală. Locurile menționate vor fi puțin schimbate și vor avea mai multe produse în stoc din care să aleagă clienții. Ce concluzie tragem de aici? Că Auchan vrea să vândă mai multe produse pe piața electroIT, chiar dacă nu are el suficiente, iar Altex, pe de altă parte, crește ceva mai mult în rețeaua offline, menținându-și costurile la un nivel rezonabil.

Altex, pe această piață, primește o evaluare de 3,6 miliarde de lei, pe când eMAG (prin compania Dante International) este la o evaluare de 4,2 miliarde de lei.

În cote de piață, Samsung conduce cam 13,5% din piață, eMAG 12,5% și Altex 10,5%. Anul acesta, eMAG a avut vânzări de Black Friday de 499 milioane de lei. E cea mai mare bătaie și concurență pe acest eveniment, în fiecare an.

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

1