malta, capitala europeana
Ce  poate fi mai maltez decât La Valletta? Capitala, adică? La Valletta, de acord, poate fi considerată una dintre cele mai mici capitale ale Europei, da, dar a fost numită, pe drept cuvânt, Capitală Culturală a Europei,începând cu anul 2018. Aș spune, mai degrabă, e o Capitală ISTORICĂ. Totuși, există, ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
CAMPANIE FGCR În primul număr din DECANTOR, FGCR a intrat cu 3 advertoriale. Unul are ca headline: GARANTĂM VIITORUL PROSPER AL FAMILIEI TALE. Un al doilea este mai metaforic, înfâțișând doi mâini care îngrijesc o plăntuță - și, mai vizibil inscripționat (în centrul paginii): 100 % PENTRU TINE Iar al ...
Read More
AVINCIS
malta, capitala europeana
Ce  poate fi mai maltez decât La Valletta? Capitala, adică? La Valletta, de acord, poate fi considerată una dintre cele mai mici capitale ale Europei, da, dar a fost numită, pe drept cuvânt, Capitală Culturală a Europei,începând cu anul 2018. Aș spune, mai degrabă, e o Capitală ISTORICĂ. Totuși, există, ...
Read More
MALTA TRAVEL corteva
Fulminantul turneu “This House Is Not For Sale” (un adevarat succes de casa) isi deschide portile pentru Europa incepand cu 31 mai, show-ul din Romania de pe data de 22 iulie, din Piata Constitutiei, fiind cel care inchide, in mod spectaculos, lista concertelor de pe continentul european! “In 2011, Jon ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti indagra-food.ro indagra.ro expodrink.ro targuldeturism.ro

Criteriul după care ar trebui să cumpere ouăle din comerț consumatorii

O noua analiza cu privire la calitatea ouălor realizata de stat, parte a Campaniei Naționale de Informare și Educare: “Să învățăm să înțelegem eticheta!” descopera lucruri incredibile despre consumul oulor din Romania! Dupa cum am mai precizat si in articolele precedente, aceasta campanie are rolul de a-i învaţa pe consumatori semnificatia etichetelor de pe produsele alimentare, pentru ca ei sa faca achiziţii cu mai mare atentie. Asociația Pro Consumatori (APC) a cumparat 38 de mărci de ouă din cele mai importante structuri comerciale (hipermarketuri/supermarketuri) ale capitalei, pentru a elabora un studiu care sa explice consumatorilor calitatea acestui produs și efectele pe care le-ar putea avea asupra sănătății consumatorilor.

Astfel, iata cateva “facts” rezultate din acest studiu:

Intotdeauna, astfel cum precizeaza si studiul, indiferent de aliment, primul criteriu este prospetimea lui. Asta pentru ca alimentele proaspete ne ofera toata cantitatea de nutrienți de care are nevoie corpul nostru. Mai mult, daca ne obisnuim sa consumama alimente proaspete, vom fi mai feriti de toxinfecții alimentare create de produsele care se altereaza. Totodata, este foarte important sa intelegeti eticheta de pe orice produs, indiferent de timpul in care ne aflam.

În comerț, ouăle se vând în cofrage de 6, 10, 15, 20 și 30 de bucăți.

„Calitatea unui ou depinde de sistemul de creștere al găinilor (0, 1, 2 și 3) și de hrana administrată acestora. Ouăle cele mai gustoase și hrănitoare sunt cele provenite de la găini crescute în sistem ecologic, unde există norme stricte legate de suprafață, dar și de furajele care se administrează acestora. Aceste ouă sunt marcate cu cifra 0. La polul opus se află ouăle provenite de la găini crescute în baterii modernizate. Cu cât data durabilității minimale este mai departe de momentul cumpărării, cu atât oul este mai proaspăt, astfel crescând șansa dvs. de a cumpăra ouă extra proaspete. Prețul ouălor depinde de cantitatea de ouă cumpărate, greutatea acestora și modul în care au fost crescute găinile (0, 1, 2 și 3).” a spus Conf. univ. dr. Costel Stanciu, președintele APC.

Potrivit H.G. nr. 415/2004 privind regimul de comercializare a ouălor, însoțită de Normele metodologice de aplicare, pe fiecare ou trebuie să se afle prin ștanțare, un cod alfanumeric format din cifre și litere, care inseamna urmatoarele lucruri:

  • 1. sistemul de creștere al găinilor este reprezentat de o cifră de la 0 la 3, astfel:

– cifra 0 corespunde ouălor provenite de la găini crescute în sistem ecologic;
– cifra 1 corespunde ouălor provenite de la găini crescute în aer liber;

– cifra 2 corespunde ouălor provenite de la găini crescute în hale, unde se pot deplasa;

– cifra 3 corespunde ouălor provenite de la găini crescute în baterii îmbunătățite.

  • 2. un cod de două litere care reprezintă țara de origine (România – RO, Polonia – PL etc.);
  • 3. un cod de două litere care reprezintă județul (Buzău – Bz, Bacău – Bc, etc.);
  • 4. un cod de trei cifre, de la 001 la 999 care reprezintă numărul de ordine în cadrul județului.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

, , , , , , , , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN