Gabriela Firea, primarul general al Bucurestiului, a declarat, in cadrul unei conferinte de presa ca, Primaria Capitalei a incheiat un protocol cu Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, prin care se doreste investitia in 200 de start-up-uri din Bucuresti cu fonduri in valoare de 50.000 de ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
horticultura 70 de ani, usam
USAM La Aniversară: La mijlocul lunii octombrie 2018, la  București, un oraș din România (nu știu dacă îl știți sau măcar ați auzit de el) :) , dar mirific, a prins viață/adică a avut loc, (pre)cum zic comunicatele de presă, sărbătorirea a 70 de ani de excelență în educație și cercetare ...
Read More
AVINCIS
A inceput sezonul de iarna, iar hotelierii nu au obiectul muncii! Nu au angajati destui sau deloc care sa presteze serviciile oferite de firma lor! Unii antreprenori, chiar, iau problema in propriile lor si incearca sa-si inlocuiasca fizic cu sine (fara gluma!) lipsa personalului, pentru a putea presta serviciile catre ...
Read More
MALTA TRAVEL
merinde pentru suflet, carti distillate de citit
MICHAEL CONNELLY, CHIPUL DUR AL DESPĂRȚIRII SUSANALOPEz RUBIO, INTRAȚI ÎN EL ENCANTO STELIANȚURLEA, UN PLAN ATÂT DE BINE PUS LA PUNCT IOANA GRECEANU, NODURI, VERIGI ȘI RĂSUCIRI FLORINDUMITRESCU, DODII DAN-SILVIU BOERESCU, DIN LUMEA LUI MATACHEMĂCELARUL MANUSCRISELE DE LA MAREA MOARTĂ HENRI CHARLES PUECH, DESPRE GNOZĂ ȘI GNOSTICISM FRANz CUMONT, ASTROLOGIE ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti indagra-food.ro indagra.ro expodrink.ro targuldeturism.ro

Piața de inputuri

MARIA-CIRJA_pictLider de piaţă de mai mulţi ani MARIA CÎRJA,

PIONEER/DU PONT:

SECRETUL SUCCESULUI PIONEER E GENETICA

Trebuie să producem hrană pentru o populaţie care este în creştere pe aceeaşi suprafaţă de teren agricol.

Maria Cîrja ne-a invitat la evenimentul din acest an dedicat de DUPONT fermierilor români, care sunt şi ţinta publicaţiei noastre (end-user, cum se zice în breaslă). Cert este că DUPONT/PIONEER a reuşit să umple o sală întreagă de la hotel INTERCONTINENTAL (capacitate de peste două sute de oameni) cu fermieri din toată România. PIONEER/DUPONT se conduc după filosofia că „partenerul cel mai bun este acela care este satisfăcut”. După cum doamna Maria Cîrja declara chiar la eveniment, printre punctele tari ale PIONEER/DUPONT, cele care au asigurat şi formula de succes, se numără: 1. ECHIPA DE VÂNZĂRI şi 2. CALITATEA PRODUSELOR ŞI SERVICIILOR (INCLUSIV SEMINŢELOR) FURNIZATE. Un alt cuvânt de ordine în activitate este INOVAREA, ceea ce şi se include în sloganul tradiţional: THE MIRACLES OF SCIENCE. Mai trebuie adăugat, în primul rând, că PIONEER rămâne MARKET LEADER la PORUMB şi SOIA. Misiunea cu care se nutreşte compania este aceea că „trebuie să asigurăm hrană la aproximativ 2 miliarde de oameni” pe această planetă. Lucruri de maximă importanţă, atâta timp cât, în ultimii şase ani, omenirea a consumat mai mult decât a produs. Şi în condiţiile în care rezerva de hrană ajunge pentru a hrăni doar timp de 50 de zile întreg globul terestru. În atare context, FOOD SECURITY devine, iarăşi, cuvânt de ordine, iar asigurarea hranei – cea mai mare provocare de pe Pământ.

Care este filozofia după care se conduce PIONEER?

Filozofia PIONEER este

Satisfacerea nevoilor Clienţilor din toată lumea.

Într-o relaţie comercială, fiecare parte trebuie să câştige.

PRODUCĂTORII MARI AU DESCOPERIT AVANTAJELE ACESTOR INOCULANŢI

Ce produse microbiene puneți la dispoziția fermierilor?

Pioneer este cunoscută, în ţările cu zootehnie dezvoltată, ca un important furnizor pe lângă sămânţa de porumb siloz şi a unor produse microbiene (inoculanţi) care sunt utilizaţi în producţia şi păstrarea silozurilor, fie ele din porumb, lucernă, graminee sau alte amestecuri.
În România, producătorii mari au descoperit avantajele acestor inoculanţi care nu fac altceva decât să păstreze calitatea silozurilor.

Cum poate fi crescută producția pe unitatea de suprafață/la hectar, marotă veche a comunismului, dar obsesie firească, dintotdeauna, a oricărui fermier?

Fiecare specialist ştie că producţia pe unitatea de suprafaţă este rezultatul mai multor factori şi a unei tehnologii adecvate fiecărei culturi.
Începând cu rotaţia adecvată a culturilor, pregătirea terenului, aplicarea îngrăşămintelor în urma unei cartări agrochimice, combaterea buruienilor şi protecţia împotriva bolilor şi dăunătorilor, toate pot avea un efect cumulat în producţia obţinută.
Dar, dacă tehnologia se aplică în mod corect, factorul cu influenţa majoră în determinarea producţiei este hibridul sau soiul ales.
Noi oferim hibrizi de porumb pentru toate zonele de cultură din ţară cu calităţi agronomice îmbunătăţite şi cu toleranţă crescută la secetă şi arşiţa.
De asemenea, la floarea soarelui avem cea mai avansată tehnologie de combatere a buruienilor, hibrizi cu rezistenţă la lupoaie şi la cele mai avansate rase de mană.

PIEŢELE ÎNCONJURĂTOARE SUNT CONSIDERATE PIEŢE ÎN DEZVOLTARE ŞI ÎN ELE SE INVESTEŞTE MASIV ÎN ULTIMII ANI

Care este prezența PIONEER pe piața din ţările vecine sau aflate în proximitate, cum ar fi, de pildă Bulgaria, Ucraina, Rusia sau Republica Moldova?

Pioneer este prezent în aceste ţări şi este lider de piaţă de mai mulţi ani.
Aceste ţări reprezintă, pentru noi, pieţe în dezvoltare, în care se investeşte preponderent în ultimii ani.

Rapiță, porumb, floarea-soarelui, am enumerat culturi diverse care formează obiectul atenţiei dumneavoastră, dar care este cultura care vine mai întâi în orizontul dumneavoastră de interes?

După cum se ştie, Pioneer este lider mondial pe piaţa de porumb, lucru care se întâmplă şi în România.
Porumbul Pioneer este cultivat pe mai mult de 35% din suprafaţa însămânţată cu sămânţa F1 (hibrizi).
Floarea soarelui este cultura nr 2 în portofoliu, dar în ţara noastră şi aici ocupăm cea mai mare cotă de piaţă.
Rapiţa am introdus-o pe piaţa din România în 2007 şi putem să spunem că, în ultimii ani, am devenit unul dintre cei mai mari furnizori din România şi ţările învecinate.

FURNIZORII DE INPUTURI SUNT CEI CARE CREDITEAZĂ, ÎN TOTALITATE, AGRICULTURA

Se întâmplă ca, datorită termenelor de plată, să vă puneți în situația unor creditori ai sistemului agricol și fermierilor din ţara noastră?

Agricultura noastră este creditată în totalitate de către furnizorii de inputuri.
Din păcate, acest sistem rămâne singura metodă de afaceri în agricultură, cu toate riscurile pe care le implică.

Cum pot reduce pierderile, uneori importante, fermierii români – și ce soluții au la dispoziție în vederea realizării unui asemenea deziderat?

Reducerea pierderilor sunt la îndemână şi sub directa influenţă a posesorului de teren agricol şi a potenţialului economic al acestuia.
Agricultura şi, în special, cultura mare se face sub cerul liber – şi la voia naturii, în ţara noastră.
Spun „ţara noastră” pentru că, în mod normal, nu ar trebui să ne fie frică de secetă când avem surse de apă pentru a iriga suprafeţe importante de teren agricol.
Ne lipseşte doar sistemul de irigaţii care să o ducă la culturi.
Noi am venit în întâmpinarea cultivatorilor de porumb cu hibrizi de porumb cu toleranţă ridicată la secetă şi arşiţă – AquaMAX, dar nu pot fi cultivaţi pe nisip.
De asemenea hibrizii noştri de floarea soarelui cu rezistenţă la ierbicide por reduce pierderile datorate concurenţei buruienilor.
Nu în ultimul rând, în acest sezon am lansat gama de PROTECTOR – hibrizi de floarea soarelui, cu rezistenţă la Lupoaie şi la toate rasele de mană din România.
Toate aceste îmbunătăţiri ale caracterelor genetice vin în întâmpinarea nevoilor şi aşteptărilor cultivatorilor din ţara noastră.

Sunt ceva semne (bune), că ne îndreptăm, totuşi, spre o agricultură (cât de cât) de performanță?

Sigur ca da. În fiecare an, suprafaţa cultivată cu porumb F1 creşte, ceea ce este un semn foarte bun.
De asemenea, observăm un interes mult mai mare pentru tehnologii şi informaţii noi.
Este de remarcat interesul tinerilor fermieri care cresc ca număr şi pondere în ultimii ani.
Suntem pe drumul cel bun, dar – din păcate – ne mişcam prea încet.

Cum se poate crea o valoare mai mare în recoltă?

Valoarea în recoltă este dată de ecuaţia următoare:

Producţia/ha + preţ cu care se vinde – costuri= valoare (profit)

Atât producţia cât şi preţul cu care acesta se vinde sunt influenţate de valoarea genetică a seminţei.

Care este secretul succesului PIONEER pe piață?

Pioneer are un ţel de urmat. Trebuie să producem hrană pentru o populaţie care este în creştere pe aceeaşi suprafaţă de teren agricol.
Secretul este GENETICA.

A consemnat Mihail Gălăţanu

, , ,

No comments yet.

Leave a Reply

OXYGEN